תיקון אף ללא ניתוח – מהם היתרונות ולמה זה כדאי?

ניתוחי אף הם ניתוחים מאוד נפוצים ועם זאת ידועים בתור ניתוחים מורכבים, אשר כוללים התעסקות עם אלמנטים כמו סחוסים, עצמות ורקמות. עקב הגישה ההולכת והגוברת בעולם הכירורגי, לבצע ניתוחים פולשניים בצורה שמרנית יותר, כך גם הגישה לגבי ניתוחי האף משתנה עם השנים. אם בעבר ניתוחי האף היו אגרסיביים יותר וקיבלו מראה "מנותח", כיום משתדלים לבצע ניתוחים בצורה שמרנית ולשנות את מבנה האף כמה שפחות, כלומר להתנהל בשמרנות ובזהירות עם הסחוסים, המחיצה והעצמות.

הבעיה מתחילה כאשר המטופל לא מרוצה מכך ורוצה לחזור ולתקן. ד"ר אבישי ויבנרגר מסביר כי במרבית הפעמים,

 תיקון של ניתוחי אף נחשב לקשה מאוד מכיוון שיש צורך להסיר רקמה סחוסית ורקמה של עצם, על מנת לעצב שוב את האף. דבר נוסף שיכול לקרות כתוצאה מתיקון ניתוחי של ניתוח, הוא חוסר אחידות וצילוק מבפנים, מה שגורם לעיוות של האף.
הדוגמה הטובה ביותר לזה היא אפו של מייקל ג'קסון שניזוק כתוצאה מריבוי תיקונים באף. על מנת להתגבר על קושי זה ולהימנע מהליכים פולשניים, ד"ר אבישי וינברגר משתמש בחומרי מילוי בשני שלבים, על מנת לתקן את האף ללא ניתוח. מדובר גם על מקרים בהם יש צורך בתיקון, לפי בקשת המטופל, לאחר ניתוח אף וגם במקרים שאפשר להחליף את הניתוח לגמרי ולעשות שימוש רק בחומר מילוי.

תיקון אף באמצעות חומרי מילוי – לגבנון, לסטייה של האף ולעיוות לאחר ניתוח
הגישה של תיקוני אף באמצעות מילויים טוענת שבמקום לסלק את העודף, מוסיפים לחסר. למעשה, ניתן למלא את האף במגוון רחב של מקרים כמו גבנון, דיפורמציות או עיוותים לאחר ניתוח וסטייה של האף.
גבנון– במסגרת ניתוח אף יורידו את הגבנון, אך למעשה, ניתן להעלים אותו על ידי מילוי המרחק שבין הגבנון למצח, ללא צורך בניתוח כלל.
דיפורמציות או עיוותים של האף לאחר ניתוח – אם בניתוח מוציאים יותר מידי סחוס, האף יהיה צר בקצה שלו, מה שגורם לו להיראות מנותח ולא יפה. את זה היו מתקנים על ידי ניתוחים גדולים כמו השתלת סחוסים, אך ברוב המקרים פשוט ניתן למלא את החוסר בחומר מילוי.
סטייה של האף – על מנת להתגבר על סטייה של האף, אפשר למלא את האזור ההפוך מהסטייה. אם הוא פונה שמאלה אז ממלאים בצד שמאל יותר וכך לא רואים את הסטייה שלו.

היתרונות: פחות סיכונים ואפשרות לשלוט על התוצאה
יתרון חשוב שיש לתיקון האף באמצעות חומרי מילוי הוא השלבים שמאפשרים למטופל להחליט אם הוא אוהב את התיקון ורוצה להפוך אותו לקבוע. למעשה, ההליך מתבצע בשני שלבים:
בשלב בראשון מתקנים את האף באמצעות מילוי של חומצה היאלורונית. חומצה זו היא חומר שנספג בגוף לאחר זמן מה ואם המטופל מרוצה מהתוצאה עוברים לשלב השני.
בשלב השני מתקנים את האף באותו האופן רק באמצעות מילוי שומן עצמי שהוא חומר שאינו נספג ונותן תוצאות ארוכות טווח.
יתרון נוסף וחשוב לתיקון אף באמצעות חומרי מילוי, הוא העובדה שהאף הוא איבר חי שלאורך החיים משנה את צורתו. לכן, הטיפול השמרני באמצעות חומרי מילוי הוא טיפול עדין שיכול להתאים לשינויים הטבעיים שיקרו לאף בעתיד, לעומת טיפול פולשני, שלעיתים אין צורך בו. תיקון אף באמצעות חומרי מילוי נחשב לבשורה בתחום הכירורגיה הפלסטית וניתן לעשות זאת במרפאתו של ד"ר אבישי וינברגר.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​