מפסלים בשומן (מאמר מתוך עיתון "צפון העיר", 21.7.10)

אחת מהאמרות הידועות היא שהגיל עושה את שלו. זה נכון, ולצערנו, גם הטבע עושה את שלו. באופן טבעי, עם השנים הפנים מצטמקות ומזדקנות, רקמת השומן העוטפת אותן הולכת ומתנוונת – וכך נוצרים הקמטים. לשמחתנו, קיימים כיום מגוון פתרונות ברפואה האסתטית בעזרתם אנו יכולים לשפר משמעותית את מראה הפנים ולהצעירו. בטכניקה פשוטה ובהרדמה מקומית בלבד ניתן להפוך שפתיים קמוצות לחושניות ופנים נפולות למפוסלות.

טכניקות חדשות להצערת עור הפנים

הטכניקות החדשות של ניתוחי מתיחות הפנים קצרות, כמעט ללא חבורות ותופעות לוואי וההחלמה מהן מהירה. בניגוד למתיחת הפנים המסורתית, בה ביצעו חתך מקו האוזן למאחורי האפרכסת ולאורך קו השיער האחורי לצורך הרמת שכבת העור העליונה, המנותקת מאספקת דם שוטפת, הרי שבהליך החדש ממשיך העור לקבל הזנה ואספקת דם במשך כל זמן הניתוח. אחת מהטכניקות המובילות והחדשניות בתחום זה, היא טכניקת מילוי השומן על פי שיטת סיד קולמן -הטכניקה בה אני מתמחה ומטפל בה במירב המטופלים והמטופלות המעוניינים בהליך להצערת פנים ולשיפור קמטים. זוהי טכניקה מדהימה מבחינת מגוון האפשרויות שלה לעיצוב הפנים כך שייראו צעירות יותר בשנים רבות. כיום ניתן לבצע הזרקת שומן בכל גיל, בכל מין, ותוצאות הזרקת השומן הן תוצאות ארוכות טווח המחזיקות שנים.

פרוצדורה פשוטה

פרוצדורת הזרקת שומן אינה כואבת, אורכת מספר שעות ומתבצעת בהרדמה מקומית. לתאי השומן שמוצאים מהגוף אין זמן חיים ארוך ולכן יש להזריקם במהרה לאיבר אותו רוצים לעצב. זוהי הסיבה בגינה נטילת השומן מהגוף והחזרתו מתבצעות בפרוצדורה אחת מהירה. מדובר על נטילת שומן ממקום אחד בגוף והעברתו למקום אחר בגוף בו חסר שומן.

הזרקת השומן יכולה להתבצע בכל מקום בגוף, ונהוגה בעיקר באזור השפתיים, העפעפיים והלחיים. בפעולה זריזה, מהירה ופשוטה ניתן להפוך שפתיים דקות וקמוצות לשפתיים חושניות ויפות, עיניים כבויות ועצובות לעיניים מלאות ושמחות. ניתן גם למלא את קווי ההבעה שמצידי האף ובצידי הפה, את הרכות, את העפעפיים, את קו הלסת ועוד.

ההליך מתבצע בצורה הפשוטה ביותר – לוקחים שומן ממקום אחד בגוף ומזריקים אותו לפנים. את השומן מוציאים בצורה מאוד עדינה ממקומות שיש בהם שומן עודף בגוף כמו דופן הבטן או ירכיים. את השומן מזככים ואת תאי  השומן החיים מחזירים אותם למקומות הרצויים בפנים או בכל מקום אחר על ידי הזרקה מאוד עדינה. הזרקת השומן מתבצעת פעם אחת בכל מקום, זאת מכיוון שתאי השומן בצורה זו לא יכולים להחזיק הרבה זמן מחוץ לגוף.

התאמה אישית לכל מצב ולכל מטופל

הרמת הפנים והזרקת השומן מותאמת באופן אישי לכל מטופל על ידי הרופא בהתאם לגילו, למצבו הרפואי, לציפיותיו מהניתוח ולמצב עורו. כך גם משתנה אינטנסיביות העבודה הנדרשת במהלך הניתוח, בהתאם לגיל, למצב העור ולתוצאה. ההליך הוא קצר יחסית ואורך בין שעה לשלוש שעות. משך הזמן תלוי בדרך כלל במקום שדורש עיצוב. בעיצוב הפנים מושקעת עבודה אומנותית רבה (כמו פיסול) ומוקפדת הדורשת סבלנות ודיוק רב.

גם במקרים של צורך בשחזורים שונים באברים שונים של הגוף, עקב הפרעה בהתפתחותם או כתוצאה מנזק שנגרם להם מתאונה, ניתן למלא את החסר עם הזרקת שומן או הסננתו וחיקוי הצד התקין. ההירתמות של הזרקת השומן לצרכים קוסמטיים הביאה להצלחות מדהימות באיברים שונים, אולם עיקר ההתרכזות, נכון להיום, נעוץ בעיצוב ובהצערת הפנים.

לסיכום

מדובר בפרוצדורה חד פעמית ופשוטה עם תוצאות מיידיות ובולטות, שימוש בחומרים טבעיים, זמן התאוששות קצר מאוד ללא צורך באשפוז וההנאה ארוכת טווח.

שלכם בכל עת, ד"ר אבישי וינברגר.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​