איך בוחרים מנתח פלסטי?

כיום הניתוחים הפלסטיים נפוצים ונגישים יותר מאי פעם. נשים וגברים רבים מבצעים ניתוחים פלסטיים כדי לטפל בפגעי הזמן והטבע. אך חשוב לזכור כי ניתוח פלסטי הוא הליך כירורגי אשר כולל בתוכו סיכונים.

בחירת המנתח הפלסטי היא חשובה מאוד, בחירת מנתח פלסטי בעל ניסיון בתחום ובעל מיומנות גבוהה תפחית משמעותית את רמת הסיכון של הניתוח ותשפר משמעותית את תוצאות הניתוח.

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור את המנתח הפלסטי הטוב ביותר עבורכם.

טיפים לבחירת מנתח פלסטי

  1. פגישת ייעוץ עם המנתח

קבעו פגישת ייעוץ עם המנתח הפלסטי בו אתם מעוניינים, במהלך הפגישה בדקו האם המנתח הוא מומחה בכירורגיה פלסטית וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית (מומחה לכירורגיה פלסטית הוא רק מי שבידו קיימת תעודת מומחה בתחום זה ממשרד הבריאות הישראלי).

  1. אמינות המנתח הפלסטי

מנתח פלסטי אמין יציג בפניכם את הניתוח בדיוק כפי שהוא אמור להיות, הוא לא ינסה להעלים סיכונים מסוימים, מבחירתו האישית הוא יציג בפניכם נתונים בנוגע לסיכויי ההצלחה של ניתוחים פלסטיים שונים,  הוא יפרט לכם בדיוק כיצד יראה תהליך ההחלמה, הוא יציג בפניכם את כל הסיבוכים והסיכונים האפשריים, הוא יציג בפניכם את כל תופעות הלוואי האפשריות ואת כל המגבלות שיכולות להיגרם כתוצאה מביצוע הניתוח.  מנתח פלסטי אמין לא יסתיר מכם אף פרט גם אם הוא מרתיע מאוד, כך תוכלו לקבל החלטה בלב שלם האם ברצונכם לבצע את הניתוח.

  1. המלצות קודמות

המנעו מלבצע ניתוחים פלסטיים במכונים לא מוכרים. כדאי לכם להגיע למנתח פלסטי שקיבלתם עליו המלצות קודמות ממטופלים שלו, ועדיין בדקו לפחות עוד מנתח פלסטי אחד לפני שאתם בוחרים אצל מי לבצע את הניתוח.

  1. בדקו את רמת המומחיות של המנתח הפלסטי

לפני בחירת מנתח פלסטי בדקו עימו היכן הוא עשה את ההתמחות שלו, כמה ניתוחים מהסוג שאתם הולכים לעבור הוא עשה עד היום, מתי הוא סיים את ההתמחות שלו, באילו מקומות הוא עבד מאז שסיים את ההתמחות. שימו לב, התמחות בכירורגיה פלסטית לבדה אינה אמורה להספיק לכם, אתם לא רוצים שמנתח פלסטי שביצע עד היום רק הגדלות חזה – יבצע עליכם בפעם הראשונה ניתוח אף. הניסיון הוא אלמנט מאוד חשוב בתחום זה.

  1. אל תבחרו רק על פי תמונות לפני ואחרי

ישנם מנתחים פלסטיים אשר נוהגים לתלות ברחבי המרפאה שלהם תמונות של ניתוחים מוצלחים בלבד, בעוד שהתמונות של הניתוחים הלא מוצלחים מוסתרים מהלקוחות הפוטנציאליים. שימו לב שאינכם בוחרים מנתח פלסטי רק על פי התרשמות מתמונות של לפני ואחרי.  בקשו מהמנתח הפלסטי להציג בפניכם תמונות של צלקות אשר צפויות להישאר לאחר הניתוח, כך תוכלו לדעת לקראת מה את ניגשים. 

  1. טווח מחירים 

טווח המחירים של ניתוחים פלסטיים משתנה מאוד בהתאם לגופים בהם הוא מוצע. מחיר הטיפול משתנה בהתאם למוניטין של המנתח הפלסטי, בהתאם לשם של המוסד  בו נערך הניתוח, ובהתאם לאיכות החומרים והמכשירים בהם משתמש המנתח הפלסטי במהלך הניתוח. מחיר גבוה אינו מעיד על הצלחה בטוחה בהכרח, ומחיר נמוך במיוחד צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.

  1. ערכו תיאום ציפיות עם המנתח הפלסטי

כבר בשלב הראשון ספרו למנתח הפלסטי מהן הציפיות שלכם מהניתוח הפלסטי אותו אתם עומדים לבצע, בקשו לקבל את התשובות הכי כנות ואמיתיות שאפשר. עדיף לקבל בתחילת התהליך תשובה מאכזבת, מאשר לסיים את הניתוח ולהתאכזב מהתוצאות. תיאום ציפיות בין המטופל לבין המנתח הפלסטי ימנע אי הבנות ועוגמת נפש עתידית.

  1. בדקו את רמת הזמינות של המנתח הפלסטי

במהלך שיחות ייעוץ עם המנתח בדקו האם הוא מסר לכם את מספר הטלפון האישי שלו ואמר לכם שתוכלו להשיג אותו בכל שעה, בדקו מה קורה בסיטואציה בה יש לכם בעיה יום או יומיים לאחר הניתוח – למי אתם אמורים להתקשר? לאחות? ישירות למנתח הפלסטי? כאשר תסיימו את פגישת הייעוץ  בדקו עם עצמכם כיצד אתם מרגישים – האם הרגשתם בנוח עם המנתח הפלסטי במהלך שיחת הייעוץ? האם אתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך על המנתח הפלסטי הזה? האם קיבלתם ממנו את התחושה שהוא השקיע בכם מספיק יחס וזמן? ההחלטה אצל מי לבצע את הניתוח לא צריכה להיעשות ביום אחד, חשבו על הדברים ששמעתם, היפגשו עם יותר ממנתח אחד ובחנו את כל המידע שקיבלתם.

  1. בחרו אך ורק במנתח פלסטי מומחה ולא במומחה אחר

כיום, החוק נותן אפשרות לכל רופא בעל רישיון לעסוק בכירורגיה פלסטית אסתטית. אך רופאים מסוימים לא עברו הכשרה מספקת וצברו ניסיון כמו מנתחים פלסטיים מומחים בתחום הפלסטיקה והאסתטיקה. רופאים מסוימים רוצים להרוויח סכומים גדולים בתחום הכירורגיה הפלסטית ולכן הם מציגים עצמם כמומחים או ככאלה שעברו התמחויות בתחום זה. ההתמחויות הללו אינן מקיפות כמו ההתמחויות אותן עובר מנתח פלסטי מומחה.

  1.  אל תתלהבו אם המנתח מתלהב

במידה והמנתח הפלסטי נלהב לבצע את הניתוח במה שיותר מהר, אפילו יותר ממכם – זה סימן לא טוב. מנתח פלסטי מקצועי ואמין יברר קודם כל מדוע המטופל מעוניין לבצע ניתוח פלסטי ומהן הציפיות שלו מן הניתוח. מנתח פלסטי מקצועי מסנן חלק מן האנשים אשר פונים אליו ומבצע ניתוח רק במידה והוא צורך לכך. במידה והגעתם למנתח פלסטי אשר מבטיח לכם 100 אחוז הצלחה ללא סיבוכים וסיכונים צריכה להידלק אצלכם נורה אדומה. בעולם הרפואה לא קיים דבר כזה "ניתוח ללא סיכונים", לא ניתן להבטיח למטופל שהניתוח יביא לתוצאות זהות בדיוק לרצונותיו של המטופל.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​