מה נעדיף: הזרקת שומן עצמי או סקולפטרה? תלוי מאוד

הטיפולים לשיפור המראה שלנו באזור הפנים והצוואר, אך גם באזורים שונים בגוף, הולכים ומשתכללים כל הזמן. כיום ניתן למצוא מגוון מכשירים וחומרים שמסייעים להצעיר את עור הפנים ולפתור בעיות אסתטיות. אחד מהחומרים הללו הוא הביוסלטימולטור הנקרא סקולפטרה (Sculptra) המאושר על ידי ה-FDA ונחשב למוביל בתחומו, בכל הנוגע לעיבוי ולמיצוק העור. לצד טיפולים אלו, עדיין יש מקום של כבוד לטיפולים ותיקים ומסורתיים, כמו הזרקת שומן עצמי באזור הפנים, שגם ב-2024 נחשבת לדרך מצוינת להשיג מילוי ועסיסיות לאזורים מסוימים.

כאשר מגיעה מטופלת לקליניקה שלנו, ומעוניינת בעסיסיות ובעור מוצק יותר, אנו בוחנים את הציפיות והרצונות שלה – ומתאימים כך טיפול. אך מה ההבדל בין סקולפטרה לבין הזרקת שומן עצמי?

בטיפול להזרקת שומן עצמי, אם השומן שהוזרק נקלט כהלכה, הוא יישאר לתקופה ארוכה, ללא יכולת להוציא אותו מאזור הטיפול. סקולפטרה לעומת זאת, הוא ביוסטימולטור שמשפיע לאחר מספר שבועות על המראה, אך השפעתו תפוג לאחר פרק זמן קצר יותר, של שנתיים וחצי עד שלוש שנים. לכן, הבדל מהותי ראשון, הוא משך ההשפעה: סקולפטרה פועל לטווח קצר יותר, בעוד שהזרקת שומן עצמי נחשבת לטיפול לטווח הארוך.

כמו כן, בטיפול להזרקת שומן, ניתן לבצע את ההזרקה במקומות ספציפיים, אך מגוונים מאוד: לאזורים שונים בפנים כמו השפתיים, העפעפיים העליונים, האף, אך גם לאזורים שונים בגוף, כמו גב כף היד ועוד. בניגוד לטיפול זה, הזרקת סקולפטרה מפוזרת על פני אזור כללי יותר שאינה מדויקת מאוד, ולרוב מבוצע בה שימוש רק בפנים, בצוואר ואף בגב כף היד. לדעתנו, אין צורך ממשי או יתרון בשימוש בה במקומות אחרים בגוף. מכאן שההבדל המהותי השני הוא מידת הדיוק והספציפיות: סקולפטרה מפוזר באופן כללי יותר, בעוד הזרקת שומן עצמי מטפלת באזורים נקודתיים.

במה נבחר? תלוי בציפיות ובמצב ההתחלתי

חשוב לומר בהזדמנות זו, כי הזרקת שומן עצמי לצורך מילוי הפנים או אזור אחר בגוף, היא הליך מורכב מעט יותר בהשוואה להזרקת סקולפטרה, שמסתכמת בהזרקה בלבד (ואולי בהזרקה של חומר נוסף בשם CellBooster). זאת מכיוון שיש לשאוב את השומן שישמש אותנו בטיפול. פרוצדורה זו מבוצעת בדרך כלל בהרדמה מקומית ויש לקחת בחשבון את חוסר הנוחות שבכך, הן בשל הפרוצדורה והן בשל ההנחיות להתנהלות לאחר הטיפול.

כך או כך, ישנה חשיבות לייעוץ הראשוני, שבו ייקבע איזה טיפול יבוצע ובאילו אזורים. כך ניתן להקשיב לרצונות המטופלות, להסביר מה כדאי יותר ומה פחות – ולקבל החלטה מושכלת. 

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​