החלפת שתלי סיליקון: סוגיות שיש לקחת בחשבון

החלפת שתלים - אילוסטרציה

ניתוח נפוץ מאוד שנדרש לכל מי שעברה הגדלת חזה, הוא ניתוח להחלפת שתלי הסיליקון. לניתוח החלפת שתלים יכולות להיות סיבות רבות. למשל: רצון לשנות את גודל החזה או את המבנה שלו; צורך בביצוע תיקון בעקבות שינויים בגוף, לרבות שינויים הורמונליים, הריונות והנקה; צורך רפואי בעקבות מצב השתלים הקיימים; החלפת שתלים שגרתית לאחר 10-15 שנים.

בכל מקרה, יש כמה נקודות שעל העוברות הגדלת חזה, לקחת בחשבון, בכל הנוגע להחלפת שתלים:

  • החלפה שגרתית לאחר 10-15 שנים – האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית ממליץ להחליף את השתלים בפרק הזמן הזה, מכיוון ששתלים שמצויים זמן רב בחלל החזה, יש מעין נטייה 'להזיע' סיליקון, וכך נגרמת תחושה שהשתל פתוח. ניתן לבדוק זאת ולעתים זה אכן המצב. גם אם לא מרגישים דבר, יש לערוך בדיקות הדמיה, כפי שלפני כל ניתוח חזה. חשוב לציין כי ההנחיה הזו תקפה גם אם השתלים שבחזה הם שתלים איכותיים מאוד.
  • פרוצדורה דומה להגדלת חזה – החלפת שתלים היא פרוצדורה שנחשבת במובן מסוים לקלה יותר מניתוח חזה ראשוני. הסיבה העיקרית לכך, היא שאין צורך ליצור 'כיסים' בחלל החזה לצורך הכנסת השתלים החדשים. בניתוח להגדלת חזה לעומת זאת, יש צורך לייצר כיס שכזה.
  • גודל השתלים החדשים – אם גודל השתלים החדשים זהה לגודל השתלים הישנים, מדובר בפרוצדורה סטנדרטית ברוב המקרים. אפשר להחליף את השתלים לגדולים יותר – ובמקרה זה, הכיסים לצורך הכנסת השתלים מתרחבים: השתלים מותחים את הכיסים. בהתאם לצורך, תיתכן גם החלפה לשתלים בעלי נפח גדול במעט מהשתלים הישנים. כמובן שכל זה ייקבע במסגרת תיאום ציפיות של המטופלת מול המנתח הפלסטי.
  • ייעוץ – לא משנה מה הסיבה להחלפת השתלים, חשוב מאוד להגיע לייעוץ ולערוך את הבדיקות הדרושות לפני ביצוע כל פרוצדורה. הייעוץ יסייע לכן לקבל החלטה מושכלת, יחד עם הרופא: האם הגיעה העת להחלפה? אם הגיעה העת, האם מחליפים לשתלים באותו הגודל? או אולי בגודל גדול יותר? ומה אם המטופלת מעוניינת לעבור הגדלת חזה לאחר שנים בודדות? כל התשובות לשאלות אמורות להינתן במסגרת פגישת ייעוץ. אל תוותרו על כך!

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​