תהליך שיקום מניתוח פלסטי

במהלך התבגרותנו, עור גופנו מאבד מהגמישות שלו, קמטים מתחילים להופיע על עור הפנים או שמראהו הופך לנפול. כתוצאה מכך, אנשים רבים פונים אל הניתוחים הפלסטיים כדי להשיב לעצמם את המראה הצעיר, הגמיש והמתוח לעור הפנים וכדי להעלים את הקמטים שהופיעו בפניהם.

אך יש להבין כי ניתוח מתיחת פנים אינו הליך פשוט וכדי להבטיח את הצלחת הניתוח חשוב לעקוב אחרי מספר כללים: בחירת מנתח פלסטי מקצועי ובעל ותק בתחום, לקיחת שלב ההחלמה ברצינות רבה, הגעה לכל הביקורות לאחר הניתוח, מעקב מלא אחר ההוראות של המנתח הפלסטי לאחר הניתוח.

כיצד נראים הימים הראשונים לאחר הניתוח?

לאחר שהניתוח מסתיים בהצלחה, תופרים את האזור בתפרים מוסתרים שנספגים כעבור זמן מסוים.

לפני המעבר לחדר ההתאוששות מוחדרים לאזור שני נקזים כדי לוודא שאין דימום באזור המנותח.

השהות בחדר ההתאוששות נמשכת כשעה בערך, את הלילה שאחרי הניתוח מעבירים בדרך כלל באשפוז במרכז הרפואי בו בוצע הניתוח. ביום שלאחר הניתוח מורידים את הנקזים וניתנות הוראות מלאות לטיפול באזור המנותח, לטיפול בצלקות והוראות להמשך השבוע שלאחר הניתוח.

לרוב, בצקות ושטפי דם יופיעו כיום לאחר הניתוח. כיום לאחר הניתוח מותר להתרחץ כרגיל ויש לשטוף את האזור המנותח במים וסבון. מומלץ למרוח את התפרים במשחת אנטיביוטיקה אליה תקבלו מרשם מן הרופא המנתח.

כעבור שבוע מהניתוח, רוב האדמומיות תעלם. לאחר פרק זמן זה חלק מהמנותחים מתחילים לחזור לשגרה.

חשוב לזכור שגם אחרי שבוע אתם עדיין נמצאים בתהליך ההחלמה. מומלץ מאוד להימנע ממאמצים מיותרים, מומלץ להימנע מהרמת משאות כבדים, חזרו לפעילות גופנית הדרגה ולא בצורה אינטנסיבית מכיוון שעלייה בלחץ הדם יכולה לגרום להתנפחות באזור הניתוח ואפילו לדימום. 

כעבור שבועיים מביצוע הניתוח החלק הקשה כבר מאחוריכם, הכאבים עברו, הנפיחות ושטפי הדם כבר לא קיימים, כעת כל מה שנותר לעשות הוא להמשיך באות דרך בה התחלנו את תהליך ההחלמה. חשוב לעקוב 

אחרי כל הכללים אותם קיבלנו מהמרפאה עד תום פרק הזמן אותו הקציבו לנו לתקופת ההחלמה.

טיפים לשיקום מניתוח פלסטי

הטיפ הטוב והחשוב ביותר אותו תוכלו לקבל הוא לעקוב אחרי כל ההוראות אותן תקבלו מהצוות הרפואי לאחר הניתוח. הצוות הרפואי אשר טיפל בכם ליווה כבר מנותחים בעבר שהיו בדיוק באותו המצב כמוכם, לכן הוא יודע בדיוק מה כדאי ומה לא כדאי לעשות בתקופת ההחלמה, הצוות הרפואי יודע בדיוק אילו פעולות יובילו לתוצאות אופטימליות מהניתוח.

ריכזנו עבורכם מספר טיפים אותם רופאים נוהגים לתת לאחר ניתוח פלסטי בפנים:

הימנעו מעישון כחודש לפני הניתוח וחודש אחריו. הנזקים הנגרמים לעור כתוצאה מהעשן הם נזקים קריטיים והם יפגעו בתוצאות הניתוח ובאיכות העור גם כאשר יחלוף זמן רב מתהליך ההחלמה. גם עישון פסיבי עלול לגרום לאותם נזקים בעור הפנים שלכם.

אל תגעו בפנים שלכם. במידה ומגרד לכם, הימנעו מגירוד של האזור המנותח וקילוף של גלדים. התערבות מסוג זה פוגעת בתהליך ההחלמה של העור שלכם.

השתדלו לא להפעיל לחץ על האזור בו נעשו החתכים, למשל בלבישת חולצה הדוקה מעל הראש, בלבישת משקפיים וכו'…

שמירה על ניקיון של האזור המנותח היא חשובה, אך עשו זאת רק בהיוועצות עם רופא. ישנם מוצרי ניקוי רבים, גם מוצרים לניקוי הפנים, אשר יכולים לייבש את עור הפנים או להשפיע עליו לרעה לאחר הניתוח.

לאחר היוועצות עם הרופא בדקו באילו סוגים של מוצרי ניקיון קוסמטיים הנכם יכולים להשתמש בזמן תהליך ההחלמה. הקפידו לא להשתמש בכמות רבה של מוצרים קוסמטיים על עור הפנים על מנת לא לשנות את המראה הסופי בסוף תהליך ההחלמה.

אל תצבעו את השיער בזמן תקופת ההחלמה – צבעי שיער מכילים כימיקלים אשר יכולים ליצור גירוי באזורי הניתוח שנמצאים בתהליך החלמה. נוסף על כך, עשו מאמץ להתאפר כמה שפחות.

השתדלו לשמור על מידה מסוימת של תנועה בזמן תהליך ההחלמה – במהלך היומיים הראשונים שלאחר הניתוח, יהיה לכם צורך במנוחה רבה. אך, ההנחיה על מנוחה רבה אינה אומרת שאתם צריכים להיתקע במיטה במשך כל היום. תנועה במידה מסוימת תורמת לגוף, עוזרת לו להחלים, ובמקרים מסוימים גם מפחיתה את הכאב.

 השתדלו לקום מהמיטה מספר פעמים, לבצע מתיחות עדינות ואפילו בצעו סיבובי הליכה של מספר דקות בביתכם. כל אלה יעזרו לשמור על זרימת הדם שלכם והם עדיפים בהחלט על חוסר תנועה מוחלט.

הפסיקו לבצע אימונים גופניים ואימונים בחדר כושר בזמן תהליך ההחלמה – פעילות גופנית אינטנסיבית כמו למשל הרמת משקולות או ספינינג, עלולות לפגוע בתהליך ההחלמה שלכם. מטופלים רבים משתדלים לחזור לשגרת האימונים שלהם תקופה קצרה לאחר הניתוח, אך חשוב לזכור, כדי שתהליך ההחלמה לא יפגע יש להימנע מפעילות גופנית לפחות במשך מספר שבועות לאחר הניתוח.

זמן ההחלמה בין מטופל למטופל הוא שונה

חשוב לזכור כי זמני ההחלמה מניתוח פלסטי משתנים ממטופל למטופל, סוג ההליכים ומספר ההליכים אותם תבחרו לעבור ישפיעו גם הם על זמן ההחלמה.

הקשיבו לכל ההוראות של הצוות הרפואי, השתמשו בטיפים שקיבלתם במאמר זה על מנת להפחית את זמן ההחלמה.

לסיכום, במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע בכל הנוגע לתהליך השיקום מניתוח פלסטי וטיפים להחלמה מניתוח פלסטי. אנו מקווים כי מאמר זה תרם לידע שלכם ועזר לכם בצורה כזו או אחרת. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​