מתיחת בטן לנשים אחרי לידה – למי היא מתאימה?

לידה היא דבר לא קל עבור האישה. מבנה הגוף משתנה, ואחרי הלידה, חלק מהנשים מתקשות לחזור לממדים הטבעיים והבטן שעורה נמתח, אינה כבעבר. חלק מהנשים פונות לאופציית מתיחת בטן כדי להתגבר על הבעיות. המטרה בניתוח שכזה היא למתוח את חלקי העור העודפים, לעצב את הבטן, להסיר שומן ולהחזיר את המראה הגמיש לבטן. הדבר אפשרי בהחלט, אך הדבר תלוי בכל אישה ואישה בנפרד.

אם ההריון "הרס" לאישה את דופן הבטן, יש לשקול ניתוח מתיחת בטן, אבל יש לקחת בחשבון שבארץ נשים עוברות בדרך כלל יותר מהריון אחד. מהסיבה הזו, מתיחת בטן כדאית אחרי שמגיעים להחלטה להפסיק להיכנס להריון. עם זאת, נשים רבות מעוניינות להיראות טוב ולחזור לממדים הרגילים גם בין ההריונות, ולכן עוברות ניתוח מתיחת בטן. נעמוד על ההשלכות של מתיחת בטן אחרי לידה.

לאחר ההריון קיימים מספר פגמים בבטן האישה, שאת רובם ניתן לתקן. הקרעים שיש בעור כתוצאה ממתיחה נמצאים בעיקר בחלק התחתון של הבטן ולעתים גם בחלק העליון. את הקרעים קשה מאוד לתקן, אם כי ישנם כאלו שטוענים כי יש בידם אפשרות לטשטש אותם באמצעות הזרקת חומרים שונים לתוכם. את הקרעים האלו, שנמצאים לרוב בין הטבור לקו הערווה, ניתן לסלק באופן כירורגי.

במהלך ההריון גם נמתחת הדופן השרירית של הבטן ושרירי הבטן שנמתחו מתרופפים. התוצאה היא שתוכן חלל הבטן, מכוח המשיכה, מגיע לתחתית הבטן ויוצר בליטה. כשמבצעים מתיחת בטן, מטפלים בדיוק בבעיות האלה – התרופפות השרירים ועודף העור. הדבר מעניק שיפור וחיטוב של הבטן בחלק התחתון.

השלכות אפשריות של מתיחת בטן

לניתוח מתיחת בטן גם השלכות נוספות – צלקת בשיפולי הבטן למשל. בדרך כלל מנסים לבצע את החתך בתוך קו הביקיני כדי להסתיר את הצלקת, אבל יש נשים שלא לובשות ביקיני ואז קו החיתוך מתבצע בנקודה גבוהה יותר. חתך גבוה יותר מאפשר שליטה טובה יותר למנתח, אבל בשתי השיטות ניתן להגיע לתוצאות טובות. השלכה נוספת היא צלקת בטבור, שמנותק מהעור במהלך הניתוח. ברוב המקרים, הצלקת הזו בעלת מראה אסתטי.

בדרך כלל, אני ממליץ לנשים שעתידות ללדת שוב, לדחות את הניתוח אם הדבר אפשרי. חשוב לציין שאם האישה נכנסת להריון אחרי כמה שנים, הנזק לא משמעותי בדרך כלל והבטן מתרחבת באופן כמעט רגיל. במקרים שכאלו, לפעמים תוכן הבטן קורע את השרירים, כי אלו שרירים שכבר עברו מתיחה פעם אחת. ההתפתחות של תוכן הבטן בהריון נוסף עלולה לגרום לקרע בדופן הבטן, אך לא בעור – אלא בשרירים. זהו למעשה בקע או קילה, שכן הבטן "בוקעת". לכן, כשעוברים ניתוח מתיחת בטן לראשונה, יש לבדוק שאין בקעים כדי למנוע בעיות מיותרות.

לפני ניתוח שכזה, יש לבדוק שהאישה שנמצאת אחרי הלידה, לא סובלת מכאבי גב. בסוף הניתוח, יש להישאר כפופים מעט במשך כמה ימים, כדי לא לגרום למתיחה גדולה של העור וכדי לא להרגיש כאבים. בכל מקרה, ניתן תמיד להתייעץ עם הרופא לפני ביצוע מתיחת בטן.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​