מהי שאיבת שומן מדופן הבטן?

שאיבת שומן מדופן הבטן מתבצעת כמעט בכל טיפול לעיצוב דופן הבטן, במקרים בהם האיזור אינו רפוי במיוחד ומכיל כמויות קטנות עד גדולות של שומן.

דרך חתכים קטנטנים  מוכנסת תמיסה הגורמת לדילול השומן בדופן הבטן, ובעזרת מכונת שאיבה מתאימה (או באופו ידני) מתבצעת שאיבה של השומן ועודף.  העור נדבק ומכווץ לאחר מכן אל דופן הבטן השרירית.

החתכים לשאיבת שומן הם מאוד קטנים ולעתים אינם נתפרים מתוך כוונה שיפרישו את הדם והנוזלים אשר מתהוים עקב השאיבה באתרים הנשאבים. הדבר נתון לשיקול דעתו של הרופא המנתח.

אם אין מדובר בכמות שומן ניכרת מתבצעת פעולה דומה שתפקידה לגרום להידבקות והתכווצות עור רפוי אל דופן הבטן השרירית. במקרה זה, פעולת שאיבת השומן היא לא לסילוק שומן ממש אלא לגירוי החלק הפנימי והבלתי נראה של העור העודף, כיווצו והדבקתו לדופן הבטן.

שאיבת השומן מדופן הבטן הינה נרחבת בדרך כלל ומגיעה מקשת הצלעות למעלה ועד לאיזור הערווה למטה, וכן מהמותן כאשר המטופל שוכב פרקדן.

חשוב לציין כי שאיבת שומן של דופן הבטן אינה כוללת בשום פנים סילוק שומן מתוך חלל הבטן!

אחרי הניתוח

תהליך ההחלמה כולל התכווצות והידבקות עודף העור על דופן הבטן, ולצורך כך משתמשים בחגורת לחץ מתאימה לתקופה של מספר שבועות, המסייעת בהידוק יעיל של דופן הבטן. התוצאה הסופית של שאיבת שומן מדופן הבטן ניכרת לאחר שלושה עד שישה חודשים ממועד הטיפול.

לעתים לאחר מתיחת בטן (כמו גם אחרי ניתוחים אחרים, כמובן) הצלקות שנותרות הן בולטות במיוחד. דבר זה קורה לחלק מהמטופלים ולא ניתן לצפות זאת מראש. קיימות מספר שיטות להפחתת הצלקות לאחר הניתוח, כולל מריחות שונות, לחץ על הצלקת או הזרקת קורטיזון בכמויות זעירות לתוך הצלקת עם הצלחה של עד 85% בשיפור הצלקת וההרגשה. לבחירת הטיפול המתאים, מומלץ להתייעץ עם מומחה.

תוך מספר שבועות אפשר לחזור לשגרה של לפני הניתוח, והבטן תחזור להיות בטן רגילה לכל דבר ועניין.

ירידה במשקל לאחר הניתוח

שינוי דרסטי במשקל אינו טוב לאף ניתוח. לאחר מתיחת בטן, אם בתוך חלל הבטן קיים שומן הרי שירידת המשקל תוריד גם את השומן בתוך חלל הבטן – דבר אשר יגרום לירידה בנפח הבטן ואי לכך גם התרופפות העור. אם העור בעל תכונות אלסטיות טובות – יש סיכוי שהוא יתכווץ על הבטן הקטנה יותר.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​