מדוע נשים וגברים פונים לעיצוב פנים בגיל צעיר יותר?

בעידן שבו אנו נמצאים, המודעות לפלסיטקה ולאסתטיקה קיימת כבר מגיל צעיר, וכך נשים רבות וגם גברים, פונים לביצוע טיפולים אסתטיים, בין אם מדובר בטיפולים קלים יותר, ובין אם מדובר בפרוצדורות ניתוחיות.

אחד הטיפולים הנפוצים הוא עיצוב פנים. אם פעם, נשים היו בוחרות לעבור טיפול עיצוב פנים באזור גיל 65 בממוצע, כיום הגיל הממוצע הוא באזור 50. בעולם המודרני שבו כמעט כל אחד ואחת צופים בטלוויזיה, נשים וגברים נחשפים להמון פלסטיקה ונעשים מודעים לכל חלקי הגוף ולמראה שלהם. המדיה מעניקה לכולם הרבה יותר עניין ועיסוק בתחום הזה, כבר בגיל צעיר.

בעבר קרו כבר מקרים שבהם הגיעו אליי נשים וגברים צעירים, ואמרו שהם חולמים על לחיים גבוהים, סנטר ארוך יותר או טיפול באחד מחלקי הפנים. לפעמים אנשים מביטים במראה ולא אוהבים את הפנים שלהם, ואכן יש להם פנים צרות, לסת בולטת, פרופורציה בעייתית בין חלקי הפנים ועוד.

ישנם גם מקרים שבהם מגיעים צעירים וצעירות שלא יודעים מה בדיוק מפריע להם בפנים, ומבקשים ממני שאעזור להם. במקרים האלו יש צורך לנסות לגלות מה מפריע ולייעץ. כאשר מגיעים אליי גברים ונשים, הם לא מטופלים מיד. בחלק גדול מהמקרים, לאחר שיחה, אני מבין שמדובר בפנטזיות שספק אם ניתן להגשים, ולכן אני לא ממליץ להם לעשות זאת.

השינוי הוא לא רק פיזי – אלא גם מנטלי

כשמדברים על עיצוב פנים, ישנם מקרים שבהם הטיפול בהחלט עוזר לקבל תוצאות, ומסייע לא רק לאסתטיקה, אלא גם לנפש. כך למשל, הגיעו אליי בעבר נער עם פנים כחושות שפשוט התבייש ללכת לבית הספר ובחור בתחילת שנות ה-20 שסבל מסנטר כפול והתבייש לצאת מהבית. עכשיו שניהם נראים מצוין ויתרה מכך – מלאים בביטחון עצמי.

אמנם המקרים האלו נחשבים ל"קיצוניים", אבל חשוב לציין שניתוחים וטיפולים אסתטיים שנעשים בגיל צעיר יחסית, יביאו לתוצאות שתהיינה פחות דרמטיות, כאלה שרק "דוחות" את גיל ההתערבות הניתוחית, כי המטופלות והמטופלים עדיין צעירים. כשלוקחים נשים וגברים מבוגרים יותר, ההבדל תמיד יהיה גדול יותר. לכן, חשוב לבצע תיאום ציפיות לפני שמבצעים את הטיפול. כשמדובר בנשים או בגברים מבוגרים יותר, אני מבקש מהם להביא תמונות מגיל צעיר יותר (חתונה למשל) כדי שאוכל להתרשם מהמבנה הבסיסי של הפנים.

לסיכום, כיום ניתן לפתור בעיות אסתטיקה ופלסטיקה בפרק זמן קצר במיוחד ובחלק מן המקרים, ללא ניתוח, כבר בגיל צעיר, אך הדבר משתנה באופן פרטני בין מטופלים. הטיפולים מביאים לא רק לשינוי פיזי, אלא גם לשינוי מנטלי. אם ניקח למשל את תחום הגדלת החזה, להבדיל, לפני 25 שנה היה נהוג לחשוב שתלונות על חזה קטן מצד נשים מהוות בעיה פסיכולוגית. כיום, ניתן לראות כיצד המודעות הזו השתנתה מקצה לקצה – נשים רבות מגדילות את החזה, והופכות להיות פשוט נשים אחרות.

האזינו לשיחתי עם רויטל עמית בנוגע לגיל הטיפולים שירד בשנים האחרונות:

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​