זהירות- בוטוקס מזויף! ד"ר אבישי וינברגר מסביר מדוע חשוב להיזהר

בכתבה שהתפרסמה בשבוע האחרון באתר Ynet מזהירים מפני תופעת הבוטוקס המזויף שהולכת ומתרחבת. בכתבה מתואר מצב בו הרבה עסקנים מציעים לרופאים לרכוש בוטוקס מזויף או חומרי מילוי זולים, להם אין אישור של משרד הבריאות או של ה-FDA האמריקאי. מפני שהבוטוקס המקורי הוא חומר שעלותו יקרה, ישנם רופאים ובעלי מקצוע אחרים שמתפתים ממחירו הזול של הבוטוקס המזויף ועושים בו שימוש, מה שגורם להפצתו בשוק ולהשלכות על איכות הטיפולים ועל בריאותם של המטופלים.

כמו בכל תחום, גם ברפואה יש לא מעט נוכלים. ההפקה של הבוטוקס האמיתי דורשת טכניקה מעבדתית מתאימה ומאושרת ובתנאים קפדניים, על מנת שיהיו בריכוז הנכון ובמידת הזיכוך המקסימלית. על כן, ייצור הבוטוקס הנו יקר ובקבוק אחד מספיק בממוצע לשניים וחצי מטופלים ומחירו מעל לאלף שקלים.

הרופאים צריכים לכסות את הוצאות המרפאה, את התגמול עבור עבודת הרופא, המזרקים והבוטוקס עצמו, מה שהופך את הטיפול ליקר. לכן, ישנם רופאים ואנשי מקצוע שמנסים למצוא כל מיני דרכים אחרות לשלם פחות וישנו קהל יעד לדבר הזה שישמח לשלם פחות. בוטוקס מזויף יכול לגרום לזיהומים, תופעות אלרגיות ואף יותר מכך, לעומת בוטוקס מקורי שיש לו אישור FDA אמריקאי ואישור של משרד הבריאות, אשר עובר בדיקות מאוד קפדניות ותהליך תקין של ייצור תרופות, מכל המשתמע מכך.

כמו כן, בכתבה פורסם שישנם גם חומרי מילוי מזויפים שיכולים להסב נזקים למטופלים. לעומת הבוטוקס, חומרי המילוי אינם מורכבים מרעלנים ולא גורמים נזק לרקמה, אך אם חומרי המילוי לא טהורים או מזוהמים, יכול להיגרם נזק לאזור המוזרק.

חשיבות מיומנות הרופא

אחד הדברים החשובים בתחום של הזרקות הבוטוקס הוא ביצוע הטיפול אצל רופא מיומן, שעבר הכשרה מתאימה לדבר הזה, מכיר היטב את האנטומיה וזכאי ומורשה לערוך את הטיפול. ידיים לא מיומנות יכולות לעשות נזקים כמו זליגת הבוטוקס למקומות לא רצויים, סיבוכים זמניים, שיתוק שרירים לא נכונים וכדומה. בדיוק כמו שישנה חשיבות לכך שטייס יטיס מטוס, ישנה חשיבות רבה לכך שמנתח פלסטי או מומחה לאסתטיקה, שעברו הכשרה מתאימה לכך- יבצעו את ההזרקות.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​