התאמת טיפולים כירורגים ולא כירורגים לעיצוב הפנים

הטיפול בעיצוב הפנים הופך נפוץ יותר משנה לשנה, כאשר לכל גיל – הדרישות שלו: לכל בקשה עמה מגיעים המטופלים, ניתן להתאים טיפול הכולל כירורגיה או ללא כירורגיה, הטיפולים השונים יותאמו בניסיון להגיע לתוצאות באיכות מקסימלית – תוך התחשבות בבקשות המטופלים ומצב הנתונים הגופניים בשטח.

ישנם אנשים המגיעים למשרד המרפאה, בגיל 17-18-  לטיפול באסימטריה של הפנים המפריעה להם. אסימטריה ניכרת בפנים מפריעה לפונים בדרך כלל בהתנהלותם בחברה, ולדימוי העצמי שלהם. אסימטריה מולדת ניכרת בפנים – דיסטרופיה של הפנים למשל, קיים עבורה  טיפול פשוט למדי, והוא חצי כירורגי, המבוצע בתנאי חדר ניתוח, אך איננו כולל חיתוך באמצעות "סכין המנתחים".  בשיטה זו הבעיה של אסימטריה של הפנים – מטופלת בהצלחה  טובה וללא שימוש בטכניקות ניתוחיות של ממש.

הסרת סנטר כפול

ישנן בעיות של הפרעות קונסטיטונציונאליות (של מבנה מולד) תורשתיות, כמו תופעת הסנטר הכפול בקרב צעירים. ישנה דרישה גבוהה לטיפול בבעיה החל מגיל 18 ועד גיל זקנה. הטיפול הניתן במקרה זה הוא ניתוחי ונותן תוצאות יפות מאוד, מרשימות וארוכות טווח. הטיפול כולל סילוק של הפימה (הסנטר הכפול) ולעיתים הגדלה-הארכה של הסנטר באמצעות שתל קטן מסיליקון קשיח, המעניק למטופל קו לסת יפה וחטוב דבר אותו היה חסר לפני הטיפול.

בגילאים מאוחרים יותר, בסביבות גיל 40-50, מתחילות בעיות של אייג'ינג, התבגרות הפנים. הבעיה מתאפיינת בעיקר בצניחת עפעפיים עליונות, שקיעה של העיניים בארובה, צניחת הלחיים, שינוי במנשך או בחשיפת השיניים. אלו דברים אשר מטרידים את האוכלוסיה היחסית צעירה, שלפני 20-25 שנה לא היו פונים לטיפול. היום, נשים בעיקר אך גם גברים, אשרהתופעות הראשוניות של התבגרות הפנים מופיעות להם ולא בהכרח קשורות להתרופפות העור, פונים לקבלת טיפולים ובדיקת אפשרויות לא כירורגיות לשיפור עיצוב הפנים.

קמטים ודלדול עור הפנים

תופעות של קמטים במצח וקמטי זעף, אשר עשויים להופיע בגיל צעיר, גם הן אינן נדירות ולהן מותאם בד"כ טיפול בבוטוקס בתוספת חומרים ממלאים כדוגמת רסטילן (וחומצות היאלורוניות אחרות). זהו טיפול לא ניתוחי וישנה דרישה הולכת וגוברת לטיפולים לא ניתוחיים אלו החל מהעשור השני ועד לגיל זקנה.

בגילאים מאוחרים יותר, כאשר מתחיל דלדול קל והתרופפות של עור הפנים ורקמת השומן התת עורית, ניתן לשפר את המצב בעזרת כירורגיה קטנה יחסית וגם על ידי קילופי עור בדרגות וסוגים שונים או מילויים כמו שומן או חומרים זמניים.

הבעיה של צניחת הפנים ממשיכה כמובן מהעשור הרביעי והלאה לשישי, כאשר אם פעם היו פונים לטיפול כירורגי בעשור השישי, היום מגיעים מטופלים בגילאי 40-50, דבר שהתפתח ב-20 השנים האחרונות. על כן, זו הסיבה לכך שמ"שממתיחת פנים", שמו של הטיפול הכולל הפך ל"עיצוב פנים או הצערת פנים".

מהצערת פנים לעיצוב הפנים

הצערת הפנים מטפלת בכל הבעיות הגורמות לפנים להראות מבוגרות יותר, כאשר כיום ניתן לבצע גם תיקונים אשר אנשים לא שינו בגיל צעיר יותר (כגון טיפול בא-סימטריה של הפנים, סנטר כפול וניתוחי אף). לעיתים אנשים מגיעים גם לטיפול הכולל מספר מרכיבים יחדיו ומטפלים בהדלדלות הרקמות או רקמת השריר שמתחת לעור (סמאס), התרופפות עור הפנים, העפעפיים והצוואר.

הטיפול בהתרופפות העור והשרירים הוא טיפול כירורגי-ניתוחי, אשר משלב את כל הטיפולים אשר נדונו מעל. ניתן להציע לאדם מכלול של הצעות לעיצוב פנים – והצערת פנים.

האף למשל, שתיקונו ועיצובו – לא היה דבר מקובל כחלק מהטיפול בהצערת הפנים, מטופל היום גם כן.  על ידי סילוק הגבנון ועיצוב פשוט של האף, ניתן לשנות את כל מראה הפנים המתבגרות. ,

סילוק של עודף העור נותן עור שאינו מדולדל גם בעפעפיים גם בלחיים גם בצואר  (מתיחת פנים). הידוק שרירי ההבעה מתחת לעור הרמת תכולת הלחי, החזרת שומן לתת עור , קילוף עור כזה או אחר ודברים נוספים אחרים  נותנים את הפתרון המודרני להצערת הפנים על ידי עיצובם מחדש.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​