הבהרה לקריאת רשויות צרפת להחלפת שתלי סיליקון של חברת PIP

בימים האחרונים גועשת התקשורת העולמית, לאחר שהרשויות בצרפת קראו לכ-30,000 מנותחות שעברו הגדלת חזה באמצעות שתלים של חברת PIP – לעבור הוצאה/החלפה של השתלים. הפוסט הבא נועד לעשות סדר בבלאגן לכל אותן נשים מודאגות מבין אלו שעברו ניתוחי הגדלת חזה בישראל.

ראשית אציין לאלו מכן שהיו מטופלות שלי, כי מבין אלפי הניתוחים שערכתי, בוצעו השתלות ספורות שניתן למנות על כף יד אחת, באמצעות שתלים של PIP והמטופלות אותרו על ידינו תוך זמן קצר. כמו כן, אין צורך להכנס לפאניקה מיותרת, בנושא השתלים הנדונים, מהסיבה הפשוטה שכיום, סיליקון מסוגים שונים מוזרק לגופנו על ידי רופאים שונים ולא גורם ל"בעיות מסכנות חיים".

באשר למקרה הנדון, מדובר בשתלים אשר הכילו סיליקון אשר לא קיבל את אישור רשויות הבריאות הצרפתיות ולכן נפסלו באופן גורף – כל השתלים של החברה המדוברת, גם אלו אשר החזיקו באישור. לדעתי האישית, ישנן אינטריגות רבות בין רשויות הבריאות הצרפתיות והחברה שהרשויות כועסות עליה – אולי בצדק.

לשם הבהרה, לא ניתן להכניס לארץ שתלים אשר לא עוברים בדיקה ואישור של משרד הבריאות הישראלי, בלי שום קשר לאישור ראשוני שניתן להם בארץ מוצאם, כך שאם נעשה שימוש בשתל בארץ – הוא מחזיק באישור משרד הבריאות הישראלי.

במקרה בו שתל נקרע בתוך השד, הדבר לרוב איננו מסוכן, וברוב המקרים הסיליקון נשאר כלוא בתוך הקופסית שהגוף יוצר סביב השתל. לעיתים נדירות הסיליקון נודד לכיוון בית השחי ואז יכול להופיע גוש אשר במהלך ביופסיה רואים סיליקון בתוכו. ברובם המכריע של המקרים אין מקום לדאגה, אך תמיד מומלץ לבדוק.

מי אשר מעוניינת לודא בכל מקרה, מוזמנת לבדוק את סוג השתל, אשר אמור להופיע בטופס השחרור שקיבלה לאחר ביצוע הטיפול.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​