הזרקת שומן למראה פנים צעיר ורענן

החודש התראיינתי על ידי פורטל הרפואה BEOK בנושא הזרקות שומן לפנים. טיפול בטכניקה זו, שפותחה על ידי ד"ר סידני קולמן, זוכה לאחרונה לביקוש הולך וגדל בקרב אלה הרוצים להקנות לפניהם מראה צעיר ורענן.

הטכניקה היא מתוחכמת, אבל במהותה פשוטה מאוד: נטילת שומן ממקום אחד בגוף והעברתו למקום אחר בגוף בו חסר שומן. האזור ממנו נלקח השומן הוא בדרך כלל דופן הבטן, או הירכיים משם לוקחים כ-200-100cc של שומן. הזרקת השומן יכולה להתבצע בכל מקום בגוף, אך נהוג לבצע אותה בעיקר באיזור השפתיים, העפעפיים והלחיים.

כך, בפעולה זריזה, מהירה ופשוטה ניתן להפוך שפתיים דקות וקמוצות לשפתיים חושניות ויפות, עיניים כבויות ועצובות לעיניים מלאות ושמחות. ניתן גם למלא את קווי ההבעה שמצידי האף, את הרכות, את קו הלסת ועוד.

הזרקת שומן גם משמשת לשחזורים באיזורים שונים של הגוף הזקוקים לכך עקב הפרעה בהתפתחותם, או כתוצאה מנזק שנגרם להם מתאונה.

כיום ניתן לבצע הזרקת שומן לפנים ולאזורים שונים בגוף בכל גיל, בכל מין, ותוצאות הזרקת השומן הן תוצאות ארוכות טווח המחזיקות שנים.

פרוצדורת הזרקת שומן אינה כואבת, היא אורכת מספר שעות והיא מתבצעת בהרדמה מקומית. לתאי השומן שמוצאים מהגוף אין זמן חיים ארוך ולכן יש להזריקם במהרה לאיבר אותו רוצים לעצב. זוהי הסיבה בגינה נטילת השומן מהגוף והחזרתו מתבצעות בפרוצדורה אחת מהירה.

כיצד בדיוק מתבצע הליך הזרקת השומן?

בתחילת הטיפול מוציאים את השומן מהגוף כאשר המטופל מטושטש מעט מההרדמה המקומית. לאחר מכן מטפלים בשומן ומזככים אותו, ולאחר כשעה-שעה וחצי מזריקים את השומן לאזור אותו רוצים לעצב. את הזרקת השומן מבצעים על ידי טכניקה הנקראת תעלות. בטכניקה זו מזריקים כמויות קטנות של שומן להרבה מאוד תעלות באזור המטופל, וכך תאי השומן המוזרקים יקבלו את הדם לו הם זקוקים וגם לא יזוזו ממקומם.

השומן שמוזרק מוכר על ידי הגוף מאחר והוא מאותו אדם ולכן כמעט אין אפשרות שהשומן הזה יידחה. עם זאת, ישנם מקרים מעטים (כ-15%) בהם השומן המושתל לא נקלט. שומן אשר לא נקלט באזור בו הושתל (ושאינו מקבל אספקת דם) יחזור וייספג בגוף וינדוד לאזורי גוף אחרים. כאשר השומן כן נקלט בגוף הוא נשאר שם לתמיד.

מתי רואים את התוצאות של הזרקת השומן?

תוצאות מתקבלות מיד לאחר שהזרקת השומן מתבצעת, אבל את התוצאות הסופיות של הזרקת שומן ניתן לראות רק לאחר מספר חודשים, לאחר שהנפיחות יורדת. רק לאחר כמה חודשים ניתן לראות באמת מה מהתאים שהוזרקו נקלט באיבר.

לסיום, הזרקת שומן נותנת פיתרון טוב כאשר מדובר בדלדול רקמות עקב הגיל, או כאשר מדובר בצורך בשינויים אסתטיים בקרב אנשים צעירים. השומן נמצא בכמויות רבות בגוף ואין קושי להשיגו, הוא נקלט היטב בגוף והתוצאות נשארות שנים רבות לאחר הטיפול.

 

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​