הגדלת חזה אפשרית, גם מתחת לגיל 17

בשבוע שעבר פורסמה ב-ynet כתבה על כך שמשרד הבריאות קבע כי הגדלת חזה תיאסר על נערות מתחת לגיל 17, וכי במקרים חריגים יש להיוועץ בפסיכיאטר או ברופא ילדים המכיר את הנערה.

המציאות היא שניתוחים להגדלת חזה הפכו לנפוצים מאוד בקרב נשים צעירות, ואפילו בקרב נערות בנות פחות מ-18. לעתים מדובר אפילו בנערות בנות 16 או 17 שמעוניינות להגדיל את החזה שלהן.

אני נוטה לא להסכים עם ההחלטה של משרד הבריאות. נערות בנות 17 הן כבר בחורות שהזהות המינית שלהן די מגובשת, בעידן המודרני שבו אנו חיים. מניסיוני העשיר, אני רואה הרבה בחורות צעירות שהחזה הלא מפותן שלהן, פוגע להן בדימוי העצמי. אסור לשכוח כי בלאו הכי, ההחלטה לבצע הגדלת חזה בגיל צעיר דורשת את אישור ההורים שצריכים לחתום.

המדינה לא צריכה להיכנס להחלטות שנוגעות להגדלת חזה. זו פשוט החלטה שלא נוגעת לתחומה. נעצור לרגע ונחשוב על תחום התחבורה – המדינה מאפשרת לילדים בני 16 וחצי לעלות על הכביש ולסכן חיי אדם – ולא מאפשרת לנערות להחליט כיצד לנהוג בגופן? זה לא נראה הגיוני.

הרבה קולות ידברו על הנזק ששתל עלול לגרום לשדיה של נערה בגיל 15 או 16. לטענתי, אם עד הגיל הזה לא מתפתח שד, גם לא יתפתח בעתיד, ולכן קרוב לוודאי אין צורך לחכות עד גיל 17. בכל העולם מבצעים ניתוחים שכאלו בגילאים צעירים, שלא מזיקים לנערות שעוברות אותם. לכן, אין סיבה להגביל זאת במדינת ישראל.

כשאני מטפל בנערות צעירות, ההתנהלות שלהן במהלך הניתוח היא מטבע הדברים צעירה יותר, מה שמקשה עליי וגורם לעומס. מנגד, בעיית הדימוי העצמי היא הבעיה האמיתית כאן ולכן הגדלת חזה רק תתרום לנערות צעירות. חשוב לי לציין שמתוך אלפי שתלים שהשתלתי במו ידיי, לא הוצאתי כמעט שתלים בשלב מאוחר יותר. במקרה הקיצוני ביותר – אם השד אכן מתפתח, אפשר להוציא את השתל.

החלטת משרד הבריאות התקבלה שלא בצדק לדעתי וללא ניסיון מתאים. פסיכיאטר לא צריך להיות מעורב בתהליך, לא בגיל הזה לפחות – שכן הדבר עלול ליצור סטיגמה על הנערה. לא הפסיכיאטר הוא האדם שמוסמך לקבל החלטות בנוגע להגדלת חזה. אולי רופא הילדים יכול דווקא לסייע כאן.

 

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​