סילוק רקמת שד תוך השארת השד – למי הטיפול מתאים?

בפרוצדורה אסתטית, ניתן כיום לבצע טיפול לסילוק רקמת השד תוך השארת השד עצמו המצריך אשפוז קצר. הטיפול איננו רדיקלי, שכן מסלקים רק את רקמת השד הבלוטית ולא את מעטפת השד עצמה.

בטיפול מהסוג הזה, מעטפת השד נותרת ללא שינוי, והפרוצדורה לא כוללת נגיעה בה. למעשה, ברוב המכריע של המקרים, השד ייראה כמעט זהה למראהו לפני הטיפול ואולי אף טוב יותר. מדובר למעשה בשיטה שדומה לשיטת הגדלת החזה הברזילאית – דרך חתך בעטרת שמשאיר תוצאות אסתטיות ועדינות, במינימום חיתוך.

מיהן הנשים שהטיפול מתאים עבורן?

1. נשים הנושאות את גן סרטן השד, אך השד עדיין אינו מכין גידול. נשים כאלה, יכולות לעבור את הטיפול לסילוק הרקמה לאחר התייעצות מתאימה. זהו טיפול עדיף על פני כריתת השד (טיפול אותו עברה השחקנית אנג'לינה ג'ולי), שכן תוצאות הסילוק כמעט אינן נראות לעין.

2. נשים הנמצאות בקבוצת סיכון, אך לא נושאות גן ממאיר. נשים כאלה עוברות את הטיפול כדי למנוע תופעה של התפתחות שאת ממאירה של השד. לאחר התייעצות ובדיקות מתאימות, ניתן לעבור את הטיפול להסרת הרקמה.

3. נשים שלא נמצאות כלל בקבוצת הסיכון ופוחדות מסרטן השד. מדובר בנשים שמעוניינות להתמגן מפני המחלה, או נשים שחוששות מאוד מהמחלה. ישנן נשים שמגיעות חשש כבד בליבן, על כל צרה שלא תבוא. אצל נשים מהקבוצה הזו יש לבדוק עד כמה הן דבקות במטרה, ולעתים יש לשקול להשתמש בשירותיו של פסיכולוג. אחרי הכל, מדובר בפרוצדורה רפואית לא מורכבת, אבל לא פשוטה עבור האישה שצריכה להתמודד.

בטיפול כירורגי לסילוק רקמת השד – בדרך כלל ובסבירות גבוהה מאוד, לא תתפתח שאת ממאירה של השד לאחר הטיפול. מחקרים מראים ששתלי סיליקון בשדיים מורידים את תחלואת סרטן השד ב-15 אחוזים לעומת נשים ללא שתל בשד.

באפשרותנו לבצע טיפול לסילוק רקמת השד תוך השארת השד בצורה מקצועית ביותר, שאיננה פולשנית, קצרה ובמינימום חיתוך. בסוף הטיפול, יקבל השד מראה אסתטי ונאה לעין, ולעתים יפה יותר ובריא יותר מאשר קודם לכן.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​