ניתוחים פלסטיים – גרסת הדור הצעיר

השבוע (6.3.2011), התראיינתי בתוכנית "בראש צעיר" המשודרת ברשת א', ובה הסברתי אודות ניתוחים פלסטיים בהקשרם הנפשי ומדוע צעירים וצעירות רבים חפצים לעשותם. לפניכם עיקריו של הראיון :

מה מביא נשים לבצע שינוי בלתי-הפיך בגופן?

כיום, הרפואה המודרנית,  מספקת מענה לא רק לצורך של הצלת חיים, אלא גם נותנת מענה לצורך באיכות חיים גבוהה. כך, לאישה בעלת חזה קטן המתוסכלת בשל כך, סיבה טובה על פי הרפואה המודרנית, לבצע הגדלת חזה, על מנת שתוכל ליהנות ממנו.

מהם הגילאים של מרבית הנשים הפונות אליך?

טווח הגילאים רחב ומשתנה כמובן בהתאם לסוג הניתוח. ילדות מגיעות בשל אוזניים עומדות אותן הן מסתירות בעזרת שיערן הארוך, לניתוח אף גיל 16 הוא הגיל המינימאלי ובאשר להגדלת חזה, בעוד בעבר, היה מקובל לחכות עד לסיום תקופת ההתבגרות בגיל 18, כיום אף במקרים יוצאים מן הכלל הניתוח מבוצע בגילאים צעירים יותר. נערה רואה כי היא איננה מתפתחת בעוד חברותיה כן והניתוח, מעניק לה תחושה של הזדהות מינית המתאימה לגילה.

האם ילדה בת 16 יכולה לקחת על עצמה אחריות של הכנסת שתלים לגופה?

לא. עד לגיל 18, האחריות וההסכמה נתונה בידי ההורים בכל הקשור לפעולה כירורגית כלשהי. ואינני מקנא בהורים האלה, הם צריכים לקחת החלטה קשה, כשלמעשה לא מדובר בגוף שלהם , אלא בגוף של הילדים שלהם. "לדוגמא . . . לפעמים באות אליי אימהות עם ילדות בוגרות בנות 24, בחורות. והבחורות רוצות חזה גדול והאמא לוחשת לי בצד – 'לא, אל תעשה לה חזה גדול!' מה לעשות עם זה?"

האם אי פעם אמרת למישהי שאין לה צורך בניתוח פלסטי?

ללא כל ספק והרבה יותר מכפי שניתן לשער. גם לכירורגיה קוסמטית-אסתטית, קודים רפואיים על פיהם יש לנהוג, כאשר אין הצדקה לניתוח.

האם לאחר ניתוח  מרבית המטופלות יוצאות מרוצות , או שהן תמשכנה לבוא ולעשות ניתוחים נוספים?

מרביתן מרוצות. קיימת בעיה פסיכולוגית לאנשים המעוניינים לבצע עוד ועוד תיקונים כירורגיים בגופם, אולם מדובר במיעוט. מרבית המטופלים יודעים מה הם רוצים ויוצאים שבעי רצון. יחד עם זאת, חשוב לציין כי התפתחות והשתרשות הכירורגיה, מביאה לכך שיותר ויותר נשים  שבעבר עשיתי להן הגדלת חזה, מעוניינות כיום בניתוח פנים.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​