כריתת שד והשתלה – בפעם אחת

לאחרונה מרפאתנו מקבלת עשרות פניות בנושא כריתת שד והשתלה. אין זה מפתיע, המודעות לסרטן השד הולכת וגוברת, במיוחד לאחר הפרסום כי כוכבת הקולנוע, אנג'לינה ג'ולי, ביצעה כריתת שדיים, לאחר בדיקה גנטית שקבעה כי יש לה סיכוי של 85% לחלות בסרטון השד. אם בעבר כריתות השד היו מתבצעות רק לאחר גילוי המחלה, הרי שהיום חלק גדול מהכריתות מתבצעות לאחר הבדיקה הגנטית, עוד לפני שהגידול בכלל קיים. נשים רבות מעדיפות לבצע את הכריתה, שתחסוך מהם סיבוכים שאפילו יכולים לעלות בחיי אדם.

השאיפה לבריאות, אינה צריכה לבוא על חשבון האסתטיקה והיופי. היתרון ברפואה הפלסטית המודרנית הוא שכיום ניתן לבצע שחזורי שד בצורה מהירה, בטוחה, יעילה ועם תוצאות נהדרות, שיגרמו לכך שלא ניתן יהיה להבחין כי המטופלת כלל עברה כריתת שד. היות ומדובר בתהליך של שני שלבים (כריתה ושחזור) מומלץ מאוד לעשות אותו ביחד כפרוצדורה אחת. זה יכול לחסוך בזמן, לשפר את המצב הבריאותי, האסתטי – וגם לחסוך בעלויות.

איך זה מתבצע?

מכניסים את המטופלת להרדמה מלאה ולאחר מכן מבצעים חתך קטן בעטרת (כמו טכניקה של הגדלת שד) מהחתך הזה מסלקים חלק ניכר מאוד מרקמת השד ודרך אותו חתך מכניסים שתל מתחת לשריר, כך שאיזור השד שסולק נשאר מעל השתל. שיטה זו נותנת יתרון בכך שהיא מאפשרת למטופלת לעקוב אחרי מצב השד על ידי מישוש ולדעת אם חלילה התפתחו גושים. בנוסף, מכיוון שהאיזור טרם נגוע בסרטן, ניתן להשתמש בעור השד לצורך השחזור – וזה נותן תוצאות טובות. לאחר שמוציאים את רקמת השד היא מועברת לבדיקה פתולוגית.

כמה זמן זה אורך?

את הפרוצדורה ניתן לבצע תוך שעה-שעתיים.

האם נשארת צלקת?

ברוב המקרים ניתן לסלק את השד ולהישאר רק עם צלקת מינימליסטית מתחת לעטרת.

בכמה אחוזים קטן הסיכוי לחלות בסרטן בעקבות הפרוצדורה?

הפרוצדורה מורידה את הסיכוי לחלות בסדרטן השד ל- 0.

מהו זמן ההתאוששות?

ההתאוששות היא כמו בהגדלת חזה רגילה.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​