טיפול בפטמות שקועות – כל מה שצריך לדעת

פטמות שקועות הוא מצב בו הפטמות שוקעות פנימה במקום להזדקר החוצה. זוהי תופעה נפוצה, אשר ישנן מספר שיטות לטיפול בה. ישנם שני סוגים נפוצים של פטמות שקועות והם: פטמה שקועה לסירוגין ופטמה שקועה באופן קבוע. במקרים כאלו, הפטמה איננה מגיבה לגירויים ולא נוצר הליך הזדקרות באופן טבעי.

פטמות שקועות לסירוגין

פטמות שקועות נפוצות בקרב נשים וגברים כאחד, אך הן עשויות להוות בעיה במקרה של אישה המנסה למשל להניק את תינוקה. במקרים אלו ניתן להתגבר על הבעיה באמצעות שאיבת הפטמה לפני ההנקה. בנוסף, ישנה אופציה קבועה אך לא ניתוחית, בה מושכים את הפטמות השקועות החוצה וחוסמים את דרכן חזרה. חסימה זו נעשית על ידי תפר וההליך כולו מתבצע באלחוש מקומי בלבד ואין צורך באשפוז לאחריו.

פטמות שקועות באופן קבוע

פטמות שקועות באופן קבוע, נובעות בדרך כלל כתוצאה מרקמות חיבור אשר כבר במהלך התפתחות השד, לא נותנות לפטמה לצאת החוצה. בנוסף ישנה אפשרות של צינוריות חלב אשר לא התפתחו באופן מלא ומחזיקות את הפטמה שקועה ולא נותנות לה לצאת החוצה. במקרים כאלו, ישנו צורך לשחרר את צינורות החלב מהפטמה ולמנוע את חזרתה פנימה. הליך זה מבוצע גם הוא באלחוש מקומי בלבד ולאחריו משתחררת המטופלת ועליה לחזור רק לבדיקת מעקב קצרה.

יש לקחת בחשבון שההליך עשוי לגרום לאיבוד התחושה בפטמה או בכושר ההנקה באמצעות הפטמה המטופלת.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​