טיפול במיגרנות על ידי שימוש בבוטוקס

אתמול בבוקר, בדרכי למרפאה, הקשבתי לתכנית "מועדון ארוחת הבוקר" ב- 103FM, בה סיפרה לאה לב על המיגרנות מהן היא סובלת (האזינו) ועל הקושי למצוא תרופה למכה. אז רציתי לנצל את ההזדמנות ולספר לה (וגם לעוד אלפים שסובלים מהתופעה) על אחת מהדרכים הפחות קונבנציונליות לטפל במיגרנות. ד"ר אבישי וינברגר עם עיקרי הטיפול הייחודי.

בוטוקס, כחלק מקבוצת ניתוחים אסתטיים, הוא חומר נפוץ לשימוש בטיפולים קוסמטיים, אך בשנים האחרונות החל גם לשמש לצרכים רפואיים, בשל יכולותיו להשפיע על מערכת העצבים. הבוטוקס משמש לחסימת העצבים ולשיתוק הכאב.

ניסויים קליניים שנערכו בשנים האחרונות בדקו את השפעת הבוטוקס על סוגים שונים של כאבי ראש. בבדיקות נמצא החומר יעיל לשימוש במיגרנה מתמשכת. השימוש בבוטוקס מומלץ כפתרון אחרון עבור אנשים הסובלים ממיגרנה כרונית (כאבי ראש הנמשכים כשבועיים), אשר לא נמצא להם טיפול תרופתי מונע.

הרפיית שרירים ושיתוק אזורים בראש

בוטוקס מסייע בהרפיית שרירים ספציפיים, הנמצאו פעילים יתר על המידה. החומר מעכב שחרור של נוירוטרנסמיטורים, מוליכים עצביים המשפיעים על מערכות עיבוד כאב, שבסופו של דבר יוצרות מיגרנה.

ההחלטה על הטיפול מגיעה לאחר שבחן הרופא את השפעת כאבי הראש על אורח החיים של המטופל. לאחר מכן, נבנית תכנית הטיפול המתאימה בהתאם לחומרת המיגרנה.

איך מתבצע הטיפול?

לרוב, הטיפול מתבצע אחת לשלושה חודשים, כאשר בכל מפגש מקבל המטופל 31 זריקות בוטוקס. החומר מוזרק מתחת לעור בשני צידי הראש, במספר מקומות בצוואר ובמצח. בטיפול למעשה נחסמים אותות עצביים האחראיים על פעילות היתר של השרירים.

השימוש בזריקות בוטוקס מסייע להפחית את הכאב הכרוני ומוביל לשיפור ניכר באיכות החיים. *יש לזכור כי מדובר בטיפול למיגרנה כרונית ולא לכאבי ראש הנובעים מלחץ רגעי.

האזינו לדוקטור אבישי וינברגר מדבר בתכנית רדיו ב-103FM על השימוש בבוטוקס לטיפול במיגרנות:

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​