הסרת סנטר כפול – גם לצעירים

צפו בשיחה על הסרת סנטר כפול לגברים בתוכניתה של רבקה מיכאלי.

נהוג לחשוב כי תופעה של סנטר כפול שייכת אך ורק למבוגרים או לסובלים מהשמנה. אין זה נכון כלל ועיקר. רבים מהפונים למרפאתי לצורך ניתוח להסרת סנטר כפול הם צעירים בשנות ה- 20 וה- 30 לחייהם, שהסנטר הכפול שלהם הוא תוצאה של גנטיקה ומבנה לסת. כשהם נכנסים למרפאה, אני מיד יודע מה מפריע להם, עוד לפני שקיבלתי מידע על מזמין התור.

התופעה אומנם נקראת סנטר כפול (Double Chin), אך בחלק ממקרים אלה מדובר גם ב'סנטר קטן' (micrognathia) – התחברות של הסנטר עם הצוואר. מראה כזה מציק משום שהוא יוצר אשליה של פנים שמנות ומבוגרות, ללא קווים ברורים וללא לסת מודגשת. אולם, התופעה הזאת כאמור אינה קשורה לגיל ואינה קשורה להשמנה. סובלים ממנה במידה שווה גם גברים וגם נשים.

איך מתבצע ניתוח להסרת סנטר כפול לצעירים?

בתחילת התהליך מתבצעת שאיבת שומן בלבד. לאחר פתיחה כירורגית קטנה, מגיע השלב השני שהוא הרמה זהירה של שריר הפלטיסמה (השריר המחבר בין הצוואר ללסת. שני "החבלים" שרואים אצל אנשים מבוגרים). שריר זה הוא גמיש מאוד אצל צעירים ולכן הרבה יותר קל ובטוח לעצב אותו ולבצע בו פעולה. הסרת השומן מחלק זה פותרת את הבעיה וכך המטופל מקבל קו לסת מוגדר. במקרים מסוימים אני גם משתיל שתל של סיליקון אשר נותן עיצוב נוסף של קו הלסת, מאריך אותו במידה קלה ומדגיש יותר את הסנטר.

התאוששות והחלמה

לא סתם קוראים לטיפול הזה weekend alternative to facelift, שם שנתן לו ד"ר קוק, ממציא השיטה. הפרוצדורה דורשת החלמה של יומיים בלבד ולאחר מכן אין שום הגבלה מבחינת אכילה או דיבור. הצלקת שנשארת היא קטנה (באורך של כשני סנטימטרים) ומוסתרת בחלק התחתון של הסנטר.

לסיכום, גם צעירים (ואפילו גברים) שאינם מרוצים ממראה הסנטר שלהם, צריכים לדעת שיש פתרון פלסטי מעולה בשבילם. הטיפול הוא נפוץ ופציינטים רבים עברו אותו בהצלחה עם התוצאות המקוות – הסנטר הכפול נעלם והפנים קיבלו קווים מודגשים ויפים.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​