החלפת שתלי מי מלח

בתחילת העשור הקודם עקב איסור שימוש בשתלי סיליקון השתמשו בישראל בשתלי מסוג מי מלח. מתי ולמה צריך להחליף אותם וכיצד זה מתבצע ? הכול לפניכם.

במאמר הקודם הרחבנו בנושא "סיבות להחלפת שתלים בחזה" ובו סקרנו את הסיבות בגינן מומלץ להחליף שתלים בחזה בין אם בתור טיפול מונע ובין אם במידה והשתל נפגע כתוצאה מפעילות שגרתית. חוץ משתלי סיליקון השתמשו רבות בארץ בשתלי מי מלח. למעשה, לפני כ-12 שנים אסור היה להשתמש בסיליקון לתקופה ארוכה. משרד הבריאות האמריקאי הערים קשיים על השימוש בשתלי סיליקון וגם בארץ אסרו את השימוש בשתלים אלה.

שתלי הסיליקון היו אסורים בשימוש בארץ לתקופה של שנתיים והתחליף שלהם היה שתלי מי מלח. מדובר בשקית שהייתה עשויה מסיליקון כאשר בתוכה היו מי מלח סטריליים. את השתלים היו מכניסים דרך מרווח קטן ואז ממלאים את השקית במי מלח. הבעיה העיקרית בשתלים המכילים מי מלח שלאחר מספר שנים חלק מהשתלים היו נפתחים, נקרעים או דולפים מסיבה לא ברורה. אישה שעברה הגדלת חזה קמה בוקר אחד עם חזה דולף שהפך אט אט להיות שטוח. אמנם  כיום ישנן נשים רבות שעדיין מסתובבות עם שתלים המכילים מי מלח, אך העמידות של שתלים אלו  נמוכה יותר. גם כאשר השד הופך להיות שטוח יותר אין כל סיבה להיבהל מאחר ואין בכך שום סכנה בריאותית כיוון שהמים נספגים ברקמה ואז רק צריך להחליף את השתלים.

אפשרות דליפת שתל מי המלח הכניסה נשים רבות ללחץ. השד נעשה קטן יותר ונראה לא סימטרי. לא מדובר בהתפוצצות כי אם בדליפה מהירה של בין יום ליומיים, תלוי בגודל החור ממנו דולפים מי המלח. נשים רבות פנו ועדיין פונות אליי בקשר להחלפת השתלים. דרך אותה הצלקת מחליפים את השתלים בשתלי סיליקון שרובם המכריע מחזיק הרבה שנים. למרות הכול גם כיום נשים רבות עדיין מסתובבות עם שתלי מי מלח מהתקופה ההיא.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​