הגדלת חזה: היכן יש למקם את השתל?

נשים רבות המגיעות לניתוח הגדלת חזה מתלבטות היכן למקם את השתל ומה התוצאות המתקבלות. בסופו של דבר מעוניינים להגיע לתוצאה הטובה ביותר שתידמה חזה נורמלי ככל האפשר.

כל נערה יודעת כי המקום הנורמלי של השד הוא מעל לשריר בית החזה. כאשר מגיעה בחורה ומעוניינת לבצע הגדלת חזה, ברוב המקרים נעדיף למקם את השתל כך שהוא יחקה את השד הנורמלי. ישנן נשים עם מחשבות שונות לגבי הגדלת החזה וכיצד הן רואות את התוצאה הסופית וחלקן רוצות שד מיוחד יותר ואנו מתייחסים לרצונות שלהן בהתאם. לרוב נישאר נאמנים יותר למקור והמחשבה היא לקבל שד גדול יותר ונורמלי.

רקמת השד
במידה והשד הטבעי מרופד דיו, נעדיף למקם את השתל מתחת לרקמת השד כך שתיווצר לנו תמונה של שד גדול יותר, אך נקבל מראה טבעי ככל האפשר. השתל יהווה מעין תוספת לרקמת השד ותהיה לנו הגדלה באופן נורמלי. שד גדול וכבד יותר יהיה בעל נטייה ליפול ויש לתת התייחסות מתאימה לשד גדול יותר, ללכת עם חזייה תומכת, לשמר את השד שלא ייפול.

במקרים בהם השד נופל כתוצאה מכך שהעור אינו אלסטי מספיק הוא נוטה להימתח בעקבות המשקל הכבד יותר של השד או תנודות במשקל – עלייה או ירידה במשקל. גם במקרים בהם השד נופל ביחד עם השתל הוא עדיין מספק מראה של שד נורמלי, ייתכן וייראה נפול במקצת, אך עדיין מדובר בשד נורמלי.

מבחן הצביטה
ישנם מקרים מסוימים וייחודים בהם נשים את השתל מתחת לשריר בית החזה. כאשר רקמת השד עצמה דקה ולא יכולה להחזיק את השתל. ניתן למשש את השתל, או במקרים קשים יותר השתל חודר את הרקמה ויוצא החוצה. במקרים אלה אנו חשים את השתל בצורה ברורה יותר ואנו לא מעוניינים בתוצאה הזו.

את כמות רקמת השד ניתן למדוד באופו טבעי על ידי מבחן הצביטה. נשים את רקמת השד בין האצבעות, אם מרחק הצביטה גדול  מ 2.5-3  ס"מ נבין מכך כי קיימת מספיק רקמת שד כך שהשתל יגרום להגדלת שד בצורה טבעית. במידה ומבחן הצביטה קטן מ-2.5 ס"מ קיים חשש כי הקדמה של השד לא תחזיק את השתל בצורה יעילה ויפה. במקרים כאלה נשים את השתל מתחת לשריר בית החזה על מנת לקבל תוספת של רקמה שתחפון את השתל.

השמת השתל תחת שריר בית החזה קובעת את השתל במיקומו כלפי בית החזה. לרקמת השריר אין נטייה ליפול, אך השד הטבעי היושב מעל השתל לא איבד את הנטייה לנפילה ואז יכולה להיות סיטואציה שהשתל היושב מתחת לשריר בצורה קבועה ואילו השד הטבעי נופל, אז נקבל למעשה תבנית של 2 שדיים בכל צד.

טכניקה ברזילאית
בטכניקה הברזילאית נשים את השתל מעל או מתחת לשריר בית החזה עם כל היתרונות והחסרונות הכרוכים בכך. נבצע חתך קטן יחסית בחלקה התחתון של העטרת הפטמתית כך שנתחשב קודם כל בשיקולים הקשורים בצורה ורקמת השד בנוסף לרצונה של הפציינטית שלא מבינה תמיד את ההבדל.

כאשר שמים את השתל מתחת לשריר בית החזה, מורידים את התקשות השד בחמישים אחוז. אמנם לא מדובר בהוראה ניתוחית, מאחר והתקשות השד מתרחשת 1 ל 100 מקרים ואז ישנה הוראה רפואית למקם את השתל מתחת לשריר בית החזה.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​