איך הופכים אישה יפה ליפה יותר? חלק א'

עמנואל הורי, אחת הנשים היפות בישראל, הגיע למרפאתו של ד"ר אבישי וינברגר ואמרה לו שהיא לא מרוצה מהפנים שלה. בדרך כלל, ד"ר וינברגר שולח מטופלים הביתה כאשר הוא לא מבין מה הבעיה, אך במקרה הזה הוא דווקא השתכנע, מה שהוביל לאבחון מפתיע ולאחד האתגרים המשמעותיים בחייו כמנתח פלסטי.

שלב ראשון: אבחון הבעיה

"בכל ניתוח פלסטי, במיוחד בניתוח מאתגר כמו זה של עמנואל הורי, הדבר החשוב ביותר הוא האבחנה" מספר ד"ר וינברגר. כאשר עמנואל הורי נכנסה אל הקליניקה היא הייתה לאחר מספר ניתוחים פלסטיים שכללו ניתוחים חוזרים של תיקון אף והגדלת חזה, טיפולים שונים בפנים והזרקות של סיליקון לשפתיים.

היא הראתה לד"ר אבישי וינברגר את עור הפנים שלה ואמרה שהיא לא מרוצה ממנו, שיש לו בעיה ושהיא מבקשת שיאמר לה למה זה ככה. היא מתחה את העור משני הצדדים ומיד ד"ר וינברגר ידע מה הבעיה שמעולם לא אובחנה אצלה. "מסתבר שהעור שלה לוקה בתופעה שנקראת קוטיס לאקסה – עור עני מאוד ברקמה אלסטית, מה שגורם לכך שכאשר מותחים אותו הוא לא מתכווץ חזרה במהירות המתאימה ולא חוזר לצורתו הראשונית" מסביר ד"ר וינברגר.

במקרה של סוג עור כזה, צריך לקחת בחשבון כי הליכים ניתוחיים יכולים להסתיים בחוסר שביעות רצון אצל המטופל, משום שלאחר הנפיחות שיוצר הניתוח העור לא חוזר לממדים רגילים ונראה מדולדל. למשל, אם בחורה עשתה הגדלת חזה והשתל יושב מעל שריר בית החזה, השד ייפול מפני שהשתל מושך את העור הלא אלסטי ומותח אותו. זו אחת מהסיבות שעמנואל הורי עשתה מספר רב של ניתוחים.

שלב שני: תיאום ציפיות

לאחר האבחנה ד"ר אבישי וינברגר עדיין לא השתכנע שעמנואל הורי צריכה לעבור ניתוח מתיחת פנים. היה חשוב לו קודם כל להבין מה מפריע לה, האם זו הפרעה אובייקטיבית או סובייקטיבית או שילוב שלהן? כאן לא היה מדובר בבעיה שנראית לעין ושקל לאבחן אותה, כי למרות הבעיה העורית, עמנואל הורי נראית מצוין.

ד"ר וינברגר מסביר כי "כאשר אישה שנראית מאוד טוב ותרצה להיראות יותר טוב לדידה, יש ללמוד את הנושא היטב, לבלות איתה זמן. זה הסיבה שאני מקבל את המטופלים בעצמי ולומד אותם. קוראים לדבר הזה "תיאום ציפיות" – הצד של הפציינט והצד של המטפל. הפציינט רוצה אבל האם הוא צודק מבחינה אסתטית? מה מסוגל לעבור מבחינה בריאותית? והצד של המטפל – מה אני יכול להציע לו – טיפול שמרני? ניתוחי? משולב?"

לבסוף ד"ר וינברגר השתכנע: "השתכנעתי שעמנואל הורי היא בעלת חוש אסתטי מפותח ואת זה הבנתי רק בפגישה השלישית. היא הייתה מושלמת גם לפני, אבל הבנתי מה מפריע לה. ישבנו יחד וניתחו תמונות שלה מגיל צעיר מפני שהיא הייתה מאוד רזה בפנים, החלטתי לנקוט בגישה של מילוי שומן עצמי. סיד קולמן שפיתח את הזרקת השומן אומר בהרצאות שלו "הפנים המלאות הן פנים צעירות". הטכניקה של הזרקת שומן היא הטכניקה שמשאירה את השומן, באם נקלט, בפנים לתמיד. למעשה, ניתן לעצב את הפנים עם השומן הזה ולא ללכת איתה למתיחת פנים שוב בגלל סוג העור שלה".

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​