ניתוחים פלסטיים לגברים – מתוך טור ב"צפון העיר"

כיום יותר ויותר גברים מתעניינים בשנים האחרונות באפשרויות להצערת מראה הפנים. הגבר המודרני מטופח, מתעניין באופנה ואינו נרתע מטיפול העשוי להצעיר את מראהו. מעבר למודעות, הופעה חיצונית מעניקה לגבר ביטחון עצמי – יתרון בהשגת משרה, עמידה מול קהל. גם מצב משפחתי כמו גירושים מאוחרים או אישה צעירה עשויים להיות מניע מצד הגבר להצעיר את מראה פניו. אם בעבר היו אילו בעיקר מפורסמים ושחקני קולנוע היום התופעה מקובלת בקרב כל ציבור הגברים, אם כי עדיין לא באותה מידה כמו בקרב הנשים.

מרבית הגברים מעוניינים בסילוק העור העודף מתחת לסנטר הנקרא פימה. דלדול של העור בגיל מתקדם, התרופפות הרקמות והתווספות של שומן באזור שמתחת ללסת גורמים ליצירת סנטר כפול. הצוואר מזדקן כאשר שריר 'הפלטיסמה' מתרופף בחלק הקדמי של הצוואר ומושך אחריו את העור ליצירת קפלים.

ניתוח סילוק הפימה

נותן מענה מושלם למי שרוצה להראות צעיר יותר מבלי למתוח את כל עור הפנים. הניתוח פותר את בעיית הסנטר הכפול שמוסיפה שנים רבות למראה הפנים ומשווה מראה נפול ועייף. מדובר בפרוצדורה קלה ופשוטה שמשאירה צלקת קטנה מהקו התת סנטרי עד לאזור התפוח – הגרוגרת.  הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית, לא תמיד יש אפילו צורך בטשטוש, מסלקים את כל הדברים שמפריעים, מסלקים את עודף העור, ונשארים עם צלקת קטנה וסקסית. ההתאוששות מהניתוח היא מהירה והתוצאות ניכרות תוך זמן קצר. מקץ מספר ימים יכול המטופל לחזור לפעילות מלאה ולתפקד באופן רגיל.

ניתוח הרמת עפעפיים

ניתוח נוסף שהפך לנפוץ מאד בקרב גברים הוא ניתוח הרמת עפעפיים. שרירי העפעפיים הם הראשונים לצנוח בפנים. הניתוח מותח את העפעפיים ומקנה להם מראה רענן וצעיר יותר. הניתוח יכול להיעשות בעפעף העליון, בעפעף התחתון או בשניהם יחד, וזאת בהתאם למצב המנותח. במקרים מסויימים מבוצע ניתוח הרמת עפעפיים על מנת לטפל בהשפעה של צניחת עפעפיים על הראיה. במקרים רבים ישנו צורך בניתוח הרמת עפעפיים יחד עם ניתוח להרמת הגבות.
הניתוח מבוצע בהרדמה מקומית ואורך כשעה. במהלך הניתוח מבצעים חתך עדין בקפל של העפעף העליון ומסירים עור עודף מהעפעף, מעצבים את השומן שמתחתיו, ובמידת הצורך מחזקים את שריר העפעף. בחלק מהמקרים ניתן לשלב חיזוק או הרמה של הגבות ע"י שימוש באותו חתך בקפל העפעף או חתכים גבוהים יותר מעל הגבה או בקו השיער. בתום כשבוע מוסרים התפרים וניתן לחזור בהדרגה לפעילות שגרתית.

ניתוח השתלת אשך

לא מעט גברים סובלים ממחסור של אשך, דבר שפוגע להם בתפקוד המיני ומפריע להם מבחינה אסתטית. הליך ההשתלה פשוט יותר מהשתלת שד מלאכותי ובמהלכו מושתל אשך מלאכותי העשוי מסיליקון קשיח. עד לתקופה האחרונה, גברים שפנו להשתלת אשך מלאכותי הם כאלה שסובלים ממחסור מולד (גנטי) של אשך, ניוון בשק האשכים, כאלה שעברו כריתת אשך בעקבות גילוי מחלה (כמו סרטן האשכים) או כאלה שעברו טראומה של פציעה, בעקבותיה נכרת להם אשך אחד. בתקופה האחרונה הניתוח הפך לטרנד חדש. גברים בריאים לגמרי עם שני אשכים, מעוניינים בהשתלה של אשך נוסף כקישוט אסתטי שיהווה עבורם מושא לקנאה ואות בולט ומוחץ לגבריותם.

ד"ר אבישי וינברגר, מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית משחזרת, בעל קליניקה פרטית במגדל ויצמן בת"א. חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בישראל.

בוגר ביה"ס לרפואה באוניברסיטה העברית בי-ם, ניתח בבית החולים הציבורי במשך 20 שנה ועסק במגוון התחומים של כירורגיה פלסטית, ריפוי כוויות ושחזור.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​