מעצב פנים – כתבה שפורסמה במוסף "מעריב"

ד"ר אבישי וינברגר הוא מבכירי הפלסטיקאים בארץ, מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית משחזרת. הוא מנתח ניתוחים פלסטיים כבר 20 שנים בבתי חולים פרטיים וציבוריים בארץ ובחו"ל, ויש לו ניסיון עם אלפי אנשים והתמודד עם מגוון עצום של מקרים רפואיים. יש לו קליניקה פרטית במגדל ויצמן בתל אביב, והוא חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בישראל.

המומחיות שלו בתחום בשילוב עם נעימות וענווה בה הוא מתייחס לפציינטים ולמאזינים גרמו לכך שהוא מוזמן לכנסים רבים ברחבי העולם ואף מקבל פניות רבות מהתקשורת הישראלית בנושאים בהם הוא עוסק.
בשיחה נינוחה ד"ר וינברגר לוקח בחשבון את העובדה שניתוחים כמו שהוא עושה נוגעים בציפור נפשם של האנשים. פציינטים שמגיעים אליו מתקבלים בסבר פנים יפות ובחיוך, ואנשים לאט לאט נפתחים ומדברים איתו על הסיבות
שהביאו אותם להגיע אליו. קשה לאנשים לדבר על הנושאים האישיים שמפריעים להם בגוף ולחשוף את עצמם.

חלק מהעניין בניתוחים הללו, מסביר ד"ר וינברגר, הוא להבין את האנשים, את הציפיות שלהם, ולהסביר להם בדיוק את אופציות הטיפול המתאימות להם בהתאם לנתונים האישיים שלהם. אצל ד"ר וינברגר ניכרת האהבה והתשוקה שהוא חש למקצוע שבו הוא עוסק, ואת ההנאה שלו מהאינטרקציה עם אנשים ומהיכולת שלו לעזור להם בדברים שישפיעו אחר כך על כל החיים שלהם. וינברגר מדגיש כי המקצוע של פלסטיקאי אינו מסתיים רק בידע המדעי-מחקרי, הוא משלב דיסיפלינות שונות ואפילו נטייה אמנותית-פיסולית שבאה לידי ביטוי בעבודה היומיומית.

אסתטיקת הפנים

ד"ר וינברגר מתעסק בתחום הכירורגיה הפלסטית בניתוחי חזה, ניתוחי פנים ועיצוב הגוף. מעל הבמה הזו הוא דווקא רוצה הפעם להציג את הנושא של מתיחת פנים ועיצוב פנים שהוא כביכול נושא מוכר וידוע בשוק שנים
רבות אבל בכל זאת זהו נושא עדין ומורכב שיש בו הרבה אלמנטים שצריך להתייחס אליהם – נתוני הגוף, הגיל והטכניקות השונות הקיימות לטיפול.

ד"ר וינברגר מסביר שבעבר הטכניקות הניתוחיות היו אגרסיביות ופולשניות ואילו היום משתמשים בטכניקות יותר עדינות וטבעיות עם התייחסות לעור ולגוף בצורה רכה ורגישה. הפרוצדורות הטיפוליות בדרך כלל לא מצריכות
הרדמה מלאה אלא הרדמה מקומית וטשטוש, והתוצאות בדרך כלל מדברות בעד עצמן.

מתיחות פנים קלאסיות

ניתוח מתיחת פנים (Face Lifting) הוא שם כולל לקבוצת ניתוחים פלסטיים להצערת הפנים. הסיבות להתקמטות עור הפנים שונות ורבות, החל מהזדקנות טבעית של העור, דרך גורמים סביבתיים כגון זיהום אויר או חשיפה מרובה
לשמש, וכלה בהרגלי התנהגות כמו עישון, תזונה לא נכונה ועוד.

ניתוח מתיחת פנים עושה פלאים לקמטים ולעור הפנים והצוואר המידלדל. אם עד היום רוב המנתחים המליצו לשפר את הפנים בעזרת ניתוח מתיחת פנים – היום רצוי לעשות זאת בתוספת של מלוי נפח בגלל הדלדול המתקדם של הפנים ברוב המקרים. יש לבצע הזרקת שומן עצמי, טיפול באף ובסנטר, פילינג ועוד ועוד.

אלה ניתוחים בטוחים שמבוצעים בדרך כלל בהרדמה מקומית. הליך הניתוח עצמו מורכב לרוב משלושה חלקים: הרמת השרירים בצוואר ובפנים ומתיחתם בכיוונים הרצויים השונים, תוספת נפח באזורים עם דלדול של השומן והרקמות שמתחת לעור (בעיקר באזור הלחיים ועצמות הפנים), בפעולה הזו ממלאים את הפנים בחומר מילוי האולטימטיבי – בשומן ממקומות אחרים בגוף, מה שנותן לפנים נפח, ובסיום – הוצאת עתודות העור וסגירת החתכים על ידי תפרים עדינים במיוחד הנמסים ברובם לאחר זמן מה מאליהם.זמן ההחלמה הממוצע מניתוח פנים וניתוח פנים משולב נע בין שבוע לשבועיים.

לכל גיל יש טיפול מתאים

בגילאים 20-22 ועד גיל 80 יש מגוון בעיות בפנים ומגוון פתרונות. בגיל 18 או אפילו פחות מגיעים אליו צעירים עם בעיות של פנים כחושות, א-סימטריה של הפנים, סנטר כפול שקשור למבנה הגנטי של הפנים או פימה שנפוצה מאד בגיל צעיר. בא-סימטריה למשל אחת הטכניקות היא לבנות את הצד השני עם רקמת שומן. לבעיית הפימה יש פתרון
שהוא לא מוכר אבל מפתיע בפשטותו.

מתיחת פנים

צעירים רבים לא מודעים לכך שהם יכולים להשתמש בשירותיו של רופא פלסטי מומחה שיכול לפתור ולתקן את הדברים שמפריעים להם בפנים. מדוע להתחיל את החיים כשאתם לא מרוצים ממה שיש לכם? שואל ד"ר ויינברגר. לכל הנושאים האלה יש פתרונות טובים ולעניין שרובם המכריע מתבצע בהרדמה מקומית והתוצאות משפרות את התדמית האישית ואת הגישה של אותם אנשים צעירים אל עצמם ואל הסביבה.

להראות טוב

בגיל ארבעים בערך נשים וגברים מתחילים לדאוג להתבגרות הפנים שלהם. ד"ר וינברגר רואה את התמונה הכוללת החברתית. אם לפני 25 שנים אישה בת 42 לא הייתה מעלה על דעתה ניתוח שיגרום לה להראות יותר טוב,
הרי היום נשים בנות 40-42 נמצאות בתחרות עם בחורות צעירות וקרייריסטיות, ולכן הן מעוניינות להראות הכי טוב שניתן.

ד"ר וינברגריודע בדיוק מה מפריע להן – הוא יודע לסלק את מה שיש ולשים את מה שאין. לנשים בגיל הזה יש לעיתים עפעפיים נפולים מעט, לחיים שמוטות ופימה אשר מובנית מגיל צעיר יותר או שמתפתחת אט אט. קו הלסת פחות מוגדר ויפה, העור לא באיכות טובה, והפנים מדלדלות ונעשות כחושות יותר.

בגיל הזה ד"ר וינברגר לא ממליץ על מתיחות פנים כי אין בעצם דלדול אמיתי של העור לעומת דלדול התחלתי של הרקמות התת עוריות. הוא מציע טכניקות אחרות להצערת הפנים שחלקן אפילו אינן מצריכות ניתוח. בטיפול מיוחד שהוא עושה (בתנאי חדר ניתוח כדי לשמור על סטריליות ואיכות התהליך) הוא משתמש בתאי שומן הנלקחים מגוף המטופלת או המטופל למילוי אזורים שונים. את השומן מחדירים לפנים ומעצבים בצורה המתאימה לתווי הפנים. לאחר מכן מטפלים בקמטוטים העדינים ובפיגמנטים של העור בעזרת פילינג עמוק עדין-קלאסי.

אמנות פלסטית

נשים בנות 50-55 הן קנדידטיות למתיחת פנים, כאשר מטפלים בקו לסת, צוואר,וקמטים בין האף לפה (דבר שמפריע לנשים רבות בגילאים שונים). השאלה היא כמובן כמה הבעיות מפריעות וכמה רוצים להשקיע. גם אצל בחורים בני 55-60 יש התעניינות בנושא. גברים בגיל הזה רוצים לעבור מתיחות פנים כדי להראות טוב אם ליד בת זוג שהיא בגילם או לצד בת זוג צעירה יותר. הפנים המבוגרות הן יותר קטנות בהשוואה לפנים צעירות. הפנים נעשות כחושות עם השנים ובמקרה כזה מתיחת פנים כאמור קודם כבר אינה מספקת כשהיא לעצמה בעיקר למדקדקים, אלא צריכים גם לטפל בדלדול הרקמות.

ד"ר וינברגר תמיד מבקש מלקוחותיו שיביאו עימם תמונות מגיל צעיר או מגיל החתונה כדי שיוכל לראות כיצד נראו בצעירותם, ולהתייחס לכך בטיפול. השוואת התמונות מגיל צעיר לתמונות המופקות בזמן ההתייעצות מדגימה
את מה שמחוללות השנים – לפנים, ועד כמה ניתן לתקן. לא רבים מודעים לכך שהאף הוא סמן להזדקנות מאחר והסנטר והאף מתחילים להתקרב לנקודת השקה.

אנשים שעושים ניתוח כולל בפנים מאד מתלהבים מהטיפול העדין באף ואו בסנטר שמשפיעים על כל המראה של הפנים. אנשים בעלי לסת קצרה אשר מדגישה את החסר בלסת חטובה נזקקים לעתים לשתל קטן של סנטר אשר נותן חיטוב נוסף ללסת לעומת הצוואר.

אפשר לכתוב ספר על הנושאים הללו אומר ד"ר וינברגר ומוסיף – המומחיות האמיתית היא לדעת להתאים לכל אדם את הטיפול הנכון ולשלב בין הטכניקות השונות כך שהתוצאות יראו טוב ולא מלאכותיות. אין דבר מספק יותר
מאדם, אישה או איש, שעוברים אצלי טיפול פנים ומגיבים בצורה אסירת תודה. כי הרי חיים פעם אחת אבל נולדים פעמיים…

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​