ניתוחים פלסטיים וכירורגיה קוסמטית לקטינים

שאלת הניתוחים הפלסטיים לקטינים, היא שאלה אשר חוזרת על עצמה רבות ומסקרנת אנשים רבים.  התשובה לשאלה זו, מורכבת ואיננה מוחלטת. המטרה במקרים אלו, נובעת מהצורך לשפר את איכות חייהם של הילדים, בתוך חברה אשר שמה לעצמה מודלים מוחלטים של יופי ולעיתים עשויה להיות קשה כלפי אלו אשר אינם עומדים בהם.

צפו בכתבה מתוך חדשות ערוץ 2, אודות ניתוחים פלסטיים בקרב קטינים:

כעקרון, מובן כבר לכל כי עולם הרפואה איננו נועד עוד רק להצלת חיים, אלא גם לשיפור איכותם. ככלל –  כאשר ניתן לזהות בודאות צורך קוסמטי וצורך נפשי והתנאים מאפשרים זאת, ישנם ניתוחים אשר ניתן לבצע כבר בגיל צעיר.

לדוגמה: במקרה של ילדים אשר נולדים עם אוזניים עומדות, או כפי שהילדים מכנים זאת: "אזני פייפר", ניתן לבצע ניתוח בהרדמה מלאה כבר בגיל הגן. במקרים של גיל צעיר שכזה, אוודא לפני כן, כי הדבר אכן מפריע לילד ולא רק להוריו. אנו צריכים את שיתוף הפעולה של הילד ואת רצונו בביצוע הניתוח ולכן במידה ואין – אנו נשתדל לדחות את הניתוח ככל האפשר ולא נבצע ניתוח בניגוד לרצונו של הילד.

בנוסף, ישנם מקרים בהם רצון הילדים הוא זה אשר מפעיל את התהליך. ישנן לדוגמה, נקודות חן אשר ניתן להסירן בהרדמה מקומית. ילדים רבים פונים להוריהם בבקשה להסירן ומשתפים פעולה עם התהליך לכל אורכו.

מבלי להקל ראש

כשם שישנם מקרים בהם הניתוח הינו פשוט וקליל, ישנם מקרים אשר דורשים התייחסות מעמיקה יותר לסיטואציה, כמו למשל: ניתוחי חזה ואף.

גודל החזה אצל בנות בגיל ההתבגרות, הינו נושא חשוב מאוד, אשר מקבל התייחסות רבה הן מהסביבה הקרובה והן החיצונית ועשוי להשפי רבות על עיצוב האישיות, הבטחון העצמי ומקומה של הנערה בחברה. זהו השלב, בו למעשה מתעצבת זהותם המינית של בני הנוער.

לכן, במידה ואני נתתקל במקרה בו מדובר בנערה בגיל 16, אשר החזה שלה שטוח בצורה חריגה אל מול בנות גילה, ואכן אזהה את הצורך הקוסמטי והנפשי בביצוע הגדלת החזה, הדבר יבוצע.
החזה הנשי איננו גדל בצורה משמעותית מעבר לגיל ההתבגרות, כאשר מקרים של גדילה מפתיעה – הינם נדירים בהחלט. על כל מקרה, הניתוח כמובן – הפיך, וניתן להוציא את השתלים בכל עת.

הפעולה עצמה של ביצוע הגדלת החזה, מחזקת נפשית את הנערה המתבגרת ועשויה אף להיות המאזן הנפשי שלה בתקופה מבלבלת שכזו.

ניתוחי אף למשל, אינני נוהג לבצע בגילאים מוקדמים, כיוון שהאף עדיין ממשיך לצמוח ולהתפתח עד סוף גיל ההתבגרות. באחד המקרים, פנה אלי ילד בן 12 יחד עם הוריו, כאשר הילד הוא זה אשר מעוניין בניתוח קוסמטי באף.

לאחר שהסברתי להורים ולמתבגר הצעיר, את השלכות הניתוח ואת העובדה כי ישנו סיכוי שיצטרך לחזור עליו בעוד מספר שנים, הסביר הנער כי הוא מתבייש ללכת לבית הספר.

הניתוח שבוצע היה ניתוח שמרני למדי, בו השתדלתי להשפיע ככל שניתן ולסלק את ה"גבנון", מבלי לבצע שבירת עצמות. למחרת הניתוח, הילד כבר התאושש לגמרי והביע את שביעות רצונו.

לסיכום, הכירורגיה הקוסמטית, נותנת פתרונות אשר מתאימים לרוח הזמן והמקום, והדבר חוצה מדי פעם את גבולות הגיל ויש להתאים את עצמנו לכך. בדיוק כפי שמגיעה אישה בגיל 80 ומבקשת להיראות "צעירה ב- 30 שנה", כך עלינו להשתדל לסייע לצעירים אשר מנסים לשרוד את שלב ההתבגרות וההתעצבות האישית-חברתית.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​