הגדלת חזה

מה הוא ניתוח הגדלת חזה?

ד"ר אבישי וינברגר הנו בעל ניסיון רב בניתוחי חזה מוצלחים. ניתוחי חזה מותאמים לבקשת המטופלת ומבוצעים באופן מקצועי ואמין. חשוב לציין כי כאשר מבצעים ניתוח פלסטי שנחשב לנפוץ כל כך, יש לבצע אותו אצל מומחה.מדובר בניתוח פלסטי אשר נועד להגדיל את החזה לפי בקשת המטופלת ובאופן פרופורציונאלי לגופה.

נשים רבות במהלך חייהן מעוניינות להגדיל את החזה מסיבות שונות ואישיות. על כן, נוצרו הליכים ניתוחיים שונים שמאפשרים להגדיל את החזה, באמצעות שתלים שנכנסים לגוף דרך פתח.

איך מתאמים ציפיות טרם הניתוח?

נשים רבות חולמות להגדיל את החזה, מה שיכול להעניק להן ביטחון עצמי ושיפור בדימוי העצמי. הצורך בהגדלת החזה נובע גם ממבנה גנטי של חזה קטן בעיני המטופלת, משינוי בצורת השד עקב הרזייה, השמנה או הריון, לידה והנקה.

הציפיות הן גבוהות אך חשוב מאוד להבין טרם הניתוח מה הרצון של המטופלת ולאיזה גודל חזה היא מעוניינת להגיע. יש לציין שכל שתל נראה אחרת על נשים שונות ולכן ישנה חשיבות רבה לבחינת מספר גורמים, כלומר יתכן שעל אישה אחת שתל 280 סיסי יראה מצוין ועל אישה אחרת אותו השתל יראה אחרת לגמרי.

הדמיית תלת מימד

בעזרת הדמיית תלת מימד מאפשרת לראות כיצד ייראה החזה בזויות שונות וגדלי שתלי סיליקון שונים ואף להשוות ביניהם בגוף המנותחת. לדוגמה השוואה בין גודל 300CC ל-400CC. ההדמיה נועדה לעזור למנותחת להבין כיצד ייראה החזה החדש ולהבין את ההבדלים בין הגדלים. חשוב לציין כי מדובר בהמחשה בלבד ולא בתוצאה סופית.

בדיקה ראשונית של ניתוח הגדלת חזה

בשלב הראשוני יש לבדוק את מיקום הפטמה ביחס לקפל התת שדי ולבדוק מה המרחק שלה מהחלק העליון של עצם החזה. לאחר מכן בודקים את איכות העור והעובי של הרקמה בחלקו העליון של השד. בדיקות אלו מסייעות למנתח להחליט איזה אופן של ניתוח מתאים למטופלת:

האם המטופלת 'זקוקה' להגדלה בלבד או שיש צורך בניתוח חזה נוסף, כמו הרמת חזה?
מיקומו של השתל יחסית לשריר
בחירת גודל השתל וצורתו, מה שיושפע מהבדיקות, ממבנה הגוף של המטופלת וכמובן, גם מרצון המטופלת.

כיצד מתבצע הניתוח?

החדרת השתל ניתנה לביצוע דרך 3 אזורי גישה – קפל תת שדי, היקף הפטמה ובית השחי. השיטה הנכונה תיבחר בהתאם לכל מטופלת, רצונה, מבנה גופה וסוגי השתלים.

ממה מורכב השתל?

תותבות השד ברובן המכריע עשויות סיליקון כאשר התותבת מורכבת ממעטפת סיליקון המכילה ג'ל סיליקון. תותבות השד המודרניות מורכבות ממעטפת סיליקון מחוספסת וג'ל סיליקון בעל מרקם צמיגי יחסית אשר שומר על צורתו המקורית גם ללא המעטפת. לתותבות אלו ישנן מידות שונות וצורות שונות, כאשר המידות הנפוצות בארץ נעות בין 250-350 סמ"ק.

יש כיום מבחר גדול של שתלים, איך אדע במה לבחור?

מעטפת השתל מורכבת מסיליקון. כיום מקובל יותר (וכך גם נוהג ד"ר אבישי וינברגר), להשתמש בשתלי הסיליקון המביאות לתוצאות אסתטיות טובות יותר ולשד גמיש ורך יותר.
שתלי הסיליקון גם נבדלים בצורתם: הראשון הוא השתל העגול והשני הוא השתל האנטומי הדומה בצורתו לכיפה (או ביצה). אם ברצונך במראה של שד מלאכותי, מומלץ להשתמש בשתל העגול. לקבלת מראה טבעי יותר אשתמש בשתל האנטומי, אותו גם ניתן להתאים בצורה טובה יותר למידות הגוף של המנותחת.

הגדלת חזה ברזילאית

פרוצדורת ההגדלה שמגיעה מברזיל ולכן נקראת כך, מאפשרת הגדלה דרך פתח קטן בלבד שמתבצע בחצי התחתון של היקף העטרת. הצלקת שתישאר לאחר הניתוח תהיה מטושטשת משום שהיא תמוקם בקו הגבול הטבעי של העטרת עם השד, שם קיים גם שינוי צבע שמסייע להסתירה.

החלמה לאחר ניתוח הגדלת חזה

ההחלמה לאחר הניתוח היא תלויה במיקום השתל ובאופן הניתוח. במידה והשתל נמצא מעל השריר ניתן לחזור לפעילות יומיומית רגילה לאחר מספר ימים. כאשר המיקום הוא תת שרירי תקופת החלמה תהיה ממושכת יותר. חשוב לציין כי לאחר הניתוח יש צורך ללבוש כל הזמן חזייה מיוחדת במשך השבועיים הראשונים.

מתי מתקבלת תוצאה סופית?

את התוצאה הסופית ניתן לראות כ- 6 שבועות בערך לאחר הניתוח וחשוב לא להתייחס לצורה והגודל הסופי לפני סוף תקופת ההחלמה. עם זאת, ברוב המקרים ניתן לראות את התוצאה הסופית כבר בסוף השבוע הראשון לאחר ניתוח.

האם קיימים סיכונים וסיבוכים בעקבות ההליך להגדלת החזה?

כמו בכל ניתוח, גם בהליך זה קיימים סיכונים וסיבוכים. הידועים שבהם הם שטפי דם וזיהומים אשר שכיחותם היא מתחת ל-1%.  אם נוצר זיהום קשה, יש להוציא זמנית את השתל לתקופה של מס' חודשים.

על מנת להפחית את הסיכונים כל המטופלות מקבלות לפני הניתוח טיפול אנטיביוטי תוך ורידי במינון גבוה, מה שמקובל מבחינה מדעית על מנת למנוע זיהומים לאחר הטיפול.

מדברים הרבה על כך ששתלי הסיליקון עלולים לגרום לסרטן, מה דעתך על כך?

כבר הוכח מעל לכל צל של ספק כי שתלי הסיליקון אינם מסרטנים והגוף מקבל אותם בצורה טבעית לחלוטין. הסיליקון הוא חומר נפוץ ושכיח המצוי במרכיבים רבים של הטבע. ברפואה משתמשים בו לעיתים תכופות בניתוחים אורולוגיים  חים אורולוגים, ובניתוחים כירורגים אחרים. כיום יש אישור רשמי של משרד הבריאות הישראלי ומשרד הבריאות האירופאי לבצע ניתוחי חזה בעזרת שתלי סיליקון.

מה לגבי בדיקת סרטן שד, האם אפשר לבצע ממוגרפיה בנוכחות השתל?

ניתוח להגדלת החזה ונוכחותו של שתל, אינם מונעים ביצוע של כל בדיקות ההדמיה הנדרשות, כמו: אולטרסאונד שדיים, C.T. , ו- M.R.I (תהודה מגנטית). יחד עם זאת, יש לזכור כי השתל עלול להקשות על פענוח בדיקת הדמיה ולהפריע בבדיקה הממוגרפית.

האם ניתוח להגדלת חזה הוא הניתוח הפופולארי בעולם?

ניתוח זה שני לאחר ניתוח אף מבחינת השכיחות שלו. עד היום בוצעו בעולם המערבי למעלה מ- 20 מיליון ניתוחים להגדלת החזה.

האם השתלים מפריעים להריון?

באופן טבעי בלוטת השד והחזה בכלל גדלים במהלך ההריון. מכיוון שהשתל נמצא מאחורי הבלוטה, הוא אינו מפריע להתפתחותה. לאחר ההיריון ובזמן ההנקה השד מתמלא, ולבסוף הוא חוזר למצבו הקודם. השתל אינו פוגם בצינורות החלב ואינו עובר לבלוטת השד, לכן אין כל בעיה להניק.

מתי צריך להחליף את השתלים ?

אם בעבר השתלים הישנים דרשו החלפה כל 15 שנים, הרי שהשתלים בימינו חזקים דיים על מנת להחזיק מעמד תקופה ממושכת ואין היום שום הוראות בנושא. למרות זאת, ייתכן ויהיה צורך בהחלפת השתל בעוד כ-15 שנה בשל שינויים בשד, במשקל או בשתל. בלי קשר, מומלץ מעקב אחת לשנה אצל כירורג שד ומנתח פלסטי.

מחירים של ניתוח הגדלת חזה:

המחיר נחשב לאלמנט משמעותי בהחלטה אם לעשות את הניתוח או לא. עם זאת, מדובר בניתוח שלרוב מבצעים פעם בחיים ולכן חושב להשקיע הרבה זמן ומחשבה בנושא. כמו כן, ישנה חשיבות להגיע למנתח פלסטי בעל ניסיון אשר מומחה בתחום זה. מחיר ניתוח להגדלת החזה מורכב מעלות שתלי הסיליקון + עלות חדר ניתוח וצוות רפואי + עלות מנתח פלסטי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​