חמש שאלות ותשובות בנושא מתיחת בטן

ניתוח לאחר לידות וניתוחים קיסריים

שאלה: היי אני בחורה בת 30 , אחרי 3 לידות , מתוכן באמצעות ניתוחים קיסריים. לאחר הלידות נשארה לי בטן מאוד גדולה ורפויה, במיוחד הבטן התחתונה, ממש אפשר להרים אותה בשתי ידיים. אני לא רזה בכלל, אבל הבטן מפריעה לי מאוד, לפני הלידות היא היתה די שטוחה.
רציתי לדעת האם מומלץ לעשות ניתוח מתיחת בטן ומה ההשלכות שלו? מה משך זמן ההחלמה? ומה בדבר הריון נוסף בעתיד לאחר הניתוח? תודה, נעה
תשובה: לנעה היקרה שלומות. הניתוח הוא ניתוח מודרני אשר המפתח שלו הוא מנתח בשם פסקל מדרום צרפת, איש אשר פיתח שיטה בטוחה וקלה יותר להתמודד עם ניתוח סילוק עודף עור השומן וחיזוק שרירי דופן הבטן. לפי שיטתו ,אותה אני מבצע – אינך נזקקת למנקזים לאחר הניתוח והמהלך שלו יחסית לא קשה.
את מוזמנת להיבדק על ידי על מנת שתוכלי לקבל הצעה אופרטיבית מתאימה. הריון נוסף אינו משפר את הבטן כמובן, בלשון המעטה.

מהו אחוז הסיכון?

שאלה: כמה מקרי מוות יש אחרי ניתוח מתיחת בטן ומה הסיבות. ועוד מה אחוזי פציאליס אחרי מיני ליפטינג (רק ניתוח בסנטר כפול)
תשובה: לגבי אחוז מקרי המות לאחר מתיחת בטן – מאוד נדיר אחד לאלפים.
לגבי שיתוק חלקי של עצב הפנים לאחר מיני – שואף לאפס.

מתיחת בטן לפני הריונות ובגיל צעיר

שאלה: אני בת 30 ויש לי בטן שאני לא מצליחה להוריד. חשבתי לבצע מתיחה, אבל הייתי רוצה לדעת מה יקרה אם אני אכנס להריון לאחר המתיחה? האם זה יכול ליצור בעיה כלשהי?
תשובה: מתוך הכתוב בפנייתך ראוי לציין שהינך צעירה וקרוב לוודאי שאת זקוקה לסילוק שומן תת עורי בלבד ולא למתיחת בטן. מתיחת בטן מטפלת בעיקר בעודף עור, אולם פחות מעודף שומן תת עורי.
עלייך להבדק על מנת שתוכלי לקבל תשובה ספציפית לשאלתך. מאחר ואת בחורה בת 30, הייתי חושב פעמיים על ביצוע ניתוח מתיחת בטן , במפני שהעור עדיין גמיש ויכול ברב המקרים להתכווץ ללא סילוק עודף עור- דבר אשר משאיר צלקת בשיפולי הבטן ומסביב לטבור. אם קיימת הצדקה למתיחת בטן – התוצאה תהיה טובה ,ואולם אם אין הצדקה לכך – חבל להשאיר צלקות של מתיחת בטן.

הפרשות מצלקות הניתוח

שאלה: כמה זמן אחרי ניתוח מתיחת בטן זה הגיוני שיהיו הפרשות מהצלקת של הניתוח?
תשובה: ברב המקרים ההפרשה מצלקת הניתוח היא אפסית כבר בהתחלה ! אולם קורה לעתים, שקיימת הפרשה לזמן קצר או ארוך יותר ולעתים עד מספר שבועות.
התאוששות איטית יכולה לקרות בכל סוג של ניתוח וגם בניתוח מתיחת בטן כמו שלך, והסיבות לכך הן שונות ולא אכנס אליהן כרגע . לעתים בניתוחח למתיחת דופן הבטן – הניקוז הלימפטי נפגע, ואז הנוזל הלימפטי יוצא דרך קו התפרים עד שהוא מפסיק.

החלמה מהניתוח

שאלה: שלום, קוראים לי שונית אני בת 41, ואני רוצה לעבור ניתוח  מתיחת בטן. קראתי בכתבה שההחלמה מהניתוח היא מהירה, אך בעייתית. האם אני אמורה לחשוש בכל הנוגע להחלמה?  תודה רבה
תשובה: שונית שלום. הטכניקה היום למתיחת בטן מורידה באופן ניכר את הסיבוכים והבעיות שלאחר הניתוח. לפי שיטת הניתוח אין צורך במנקזים לאחר הניתוח ולפיכך הוא יותר קל ובטוח. הצלקת היא בצורה של "טנגה " אולם ניתן להשאיר גם צלקת בצורה של "ביקיני ". אשמח לעמוד לרשותך .

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​